FIVE-SPEED EVENT ØST 2010

Eksempelvis, sol på søndag, MX-5 Club Danmark aktiviteter, køretur til ....

Redaktør: Softtop

Nu mangler vi bare et kit til 2.0'eren

Indlægaf HenrikH » man 25. okt 2010 10:37

Tak til alle for et rigtigt hyggeligt og ikke mindst informativt træf.

Det var sjovt at se alle de kønne mx-5'ere samlet et sted og høre nogle gode historier.

Jeg er meget tændt på hele konceptet om rotrex kompressor kittet, så de må endelig bare se at komme i gang med en udgave til 2.0 NC'eren, så jeg kan få lidt flere hypper :)

Mvh,

Henrik
Brugeravatar
HenrikH
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: ons 3. jan 2007 20:51

Indlægaf one-niner » man 25. okt 2010 10:55

jepperimmen skrev:Tror du får svært ved at finde et turbo kit af høj kvalitet med alle tilhørende stumper til 35K.

Det kan nu godt lade sig gøre, men det man skal være opmærksom på er, at en stor del af de 35.000 går til moms, montering og tuning - det slipper man ikke for, med mindre man vil lave en ulovlig import og selv montere/tune. Så i sidste ende tror jeg ikke, at prisforskellen på et godt turbo-system og det gode KW kit er specielt stor.

jepperimmen skrev:Og du finder ikke et du kan få synsgodkendt - og det er jo hele humlen ved Rotrex-kittet... :wink:

Præcis! ;)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Mogenz » man 25. okt 2010 19:28

Jeg vil bare have et lovligt kit så er jeg glad. Så i mit tilfælde er turbo udelukket. Selv om prisen på sådan et kit kunne være 2x så dyrt er ½ så dyrt. Som jeg skrev, Hele humlen var at det var lovligt. tror vi er enige for en gang skyld :D
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf jepperimmen » ons 27. okt 2010 09:07

Så er der målinger fra rullefeltet:

Bil - Ã…rgang - km-stand - Modifikationer - HK - Nm
NC RC 2,0 2007 30.000 standard 159,1 191,8
NB-FL 1,8 2005 44.000 IL Motorsport CAI kit, 99 oktan 131,6 146,3
NB-FL 1,8 2004 49.000 standard, 95 oktan 134,5 149,2
NB-FL 1,8 2003 47.000 K&N filter, 95 oktan 133,3 148,7
NB 1,8 2000 120.000 K&N Typhoon, IL bagpotte 146,1 165,9
NB 1,8 2000 80.000 K&N Typhoon, IL bagpotte 141,2 157,6
NB 1,8 1999 112.500 Larini mellemrør og bagpotte 137,8 149,9
NB 1,8 1999 141.380 standard 137,5 155,6
NB 1,8 1999 K&N Typhoon, Remus bagpotte 144,3 157,6
NB 1,8 1999 98.000 standard 137,5 156,7
NB 1,8 (US) 1999 Racingbeat manifold, midpipe, bagpotte, Power Pulse, MS knast 153,2 168,7
NA 1,8 1995 101.000 144,6 158,1
NA 1,6 1992 218.000 standard, ANDEN DYNO 113,6 132,4
NA 1,6 1991 101.000 JR indsugning, komplet Racingbeat udst, afbal. krumtap 130 142,6
NA 1,6 1991 180.000 standard 113,4 132
NA 1,8 (ex 1,6) 1990 170.000 K&N, 2\"udstød, Linkbox- ej justeret ind 132,7 158,7
NA 1,6 1990 175.000 114,2 130,4
NA 1,6 1990 220.000 Komplet Racingbeat udst, Apexi luftfilt. 120,5 135
Senest rettet af jepperimmen fre 29. okt 2010 08:36, rettet i alt 1 gang.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf HenrikH » ons 27. okt 2010 10:36

Tak for overblikket.

Sjovt at se de små forskelle mellem NA, NB og NC'eren.

Kunne være spændende også at se nogle målinger fra Kompressor modellerne :)

Var der noget med en præmie til den mx-5 som scorede højst på HK scalaen ? :P
Brugeravatar
HenrikH
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: ons 3. jan 2007 20:51

Indlægaf jepperimmen » ons 27. okt 2010 10:46

HenrikH skrev:Kunne være spændende også at se nogle målinger fra Kompressor modellerne :)

Var der noget med en præmie til den mx-5 som scorede højst på HK scalaen ? :P

Dine to ønsker harmonerer ikke... :wink:

Testbilen med Rotrex er målt tre gange og effekten er målt til 180 hk som den laveste og 185 hk som den højeste. (Sammenlignet med de tre NB-FL'ere ovenfor giver det ca. +50 hk)

Min egen mangler den sidste finjustering og målingen kommer på derefter.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf HenrikH » ons 27. okt 2010 11:29

Ønskerne harmonerer fint, da det er en win-win :)

Enten får jeg stillet min nysgerrighed omkring kompressor modellerne, eller får \"præmien\" :)

Mvh,

Henrik
Brugeravatar
HenrikH
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: ons 3. jan 2007 20:51

Indlægaf one-niner » ons 27. okt 2010 16:19

Godt arbejde, Jeppe. Kan man få den som excel-fil også? Så slipper jeg for at copy/paste :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf zyli » ons 27. okt 2010 17:17

Jeg havde virkelig set frem til præsentationen af dette nye kit - og jeg blev aldeles ikke skuffet!

Havde haft mulighed for at rulle en kort tur i Jeppes bil i forrige uge, så jeg var mere parat til at give prøvebilen noget gazzzz....
På strækningen fra lufthavnen og ud til tværvejen fik den absolut fuld skralle, OG DEN POWER BILEN TRÆKKER MED OP TIL KM/T 200 ER HELT UDEN SAMMENLIGNING MED EN STANDARD NB MX5!
Vil ikke blive spor forbavset hvis topspeed ligger omkring km/t 245.

Perspektivet i sådan en bil til trackdays er næsten ikke til vente med at få afprøvet :)
På Nürburg ring mangler en standard MX5 power på adskillige af de lange stræk - her vil dette kit gøre turen til en helt anderledes oplevelse!

Se de potentielle kunder til dette kit er folk som elsker deres MX5 til daglig - MEN LIGE MANGLER DET EKSTRA PÃ… DE SJOVE DAGE :D

Dette kit bliver det eneste lovlige til en MX5 - punktum slut!

Der findes ikke noget alternativ - til det halve - eller det dobbelte!

Derfor vil jeg gerne bestille et sæt når alle papirer er på plads :lol:

Det er en unik og prisværdig ide i har arbejdet med, og potentielle kunder i prisgruppen 200-250000 har fået et meget spændende alternativ til en 1,8 NC model!
BRAVO og keep up the good work :rov:

Ps. Hvis One Niner-Tom bestiller et sæt så giver jeg en omgang :wink:
zyli
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: man 20. mar 2006 08:41
Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf one-niner » ons 27. okt 2010 17:28

zyli skrev:Se de potentielle kunder til dette kit er folk som elsker deres MX5 til daglig - MEN LIGE MANGLER DET EKSTRA PÃ… DE SJOVE DAGE :D

Det tror jeg, at du har meget ret i, selvom jeg også tror, at der er andre målgrupper. Bilen ER hurtig.

zyli skrev:Ps. Hvis One Niner-Tom bestiller et sæt så giver jeg en omgang :wink:

Ha ha - til hele five-speed? For så vil jeg da foreslå, at vi holder en five-speed fest... Det vil jeg faktisk foreslå uanset :)

Min situation er den, at min nuværende kontrakt udløber til april, og hvis jeg får fast arbejde i DK, så køber jeg et kit - det lover jeg :) Hvis ikke, så skal jeg nok forholde mig til hvor meget husleje og rugbrød jeg kan få for de 35 kilo i stedet for...

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf jepperimmen » fre 29. okt 2010 08:40

one-niner skrev:Godt arbejde, Jeppe. Kan man få den som excel-fil også? Så slipper jeg for at copy/paste :)

- Tom

sendt
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Foregående

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron