Transport Tycoon-tråden

Alt hvad der ikke har med Mazda MX-5 at gøre. Eksempelvis hvorfor er webmaster en gammel sut?

Redaktør: Softtop

Transport Tycoon-tråden

Indlægaf MrT » fre 6. feb 2009 15:26

For ikke at komme offtopic over i \"onlien race\"-tråden, http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=2086, kan vi snakke videre om verdens bedste spil, Transport Tycoon, i denne tråd istedet :D

Mac brugere, er det OpenTTD I spiller så? http://www.openttd.org/en/ Det er ellers helt super, utrolig så mange timers underholdning der stadig er i det spil.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » fre 6. feb 2009 16:43

Jeg tilslutter mig ovenstående. Spillet er udødeligt, og vanvittigt underholdende. Dem der ikke har prøvet det, er ihvertfald gået glip af noget. Jeg spillede det tilbage i halvfemserne i netværk mod min kone.
Hold kæft hvor vi spillede. På samme tid kom det første C&C command
and conquer. Som vi også spillede som vanvittige. Det var sku tider.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Lurendrejer » fre 6. feb 2009 18:37

Jeg spiller ihvertfald OpenTTD på min MacAir. Det fungerer upåklageligt, også \"cross platform\". Sidste gang vi mødtes spillede vi 16-20 timer uden stop på kryds og tværs af WinXP, Vista og osX. Det er spændende når man er 4-5 stykker på hvert hold, og man når op i milliard-størrelserne. Der findes kort over europa og et meget detaljeret danmarkskort. Når man parer det med at tiden går med halve skridt og uden slut-årstal kan man få nogle lidt ekstreme spil i gang :)
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf PartyPhreak » fre 6. feb 2009 22:45

Jeg har også brugt flere timer end godt er på Transport Tycoon... ;) Udødeligt spil heh...
Brugeravatar
PartyPhreak

Geografisk sted: Tåstrup, Storkøbenhavn

Indlægaf MrT » fre 6. feb 2009 23:28

OpenTTD kører faktisk fint på MacBook Air, omend jeg synes blæseren godt kunne komme lidt på arbejde engang imellem :) Men nu har jeg solgt min Air (dejlig maskine ellers).

Danmarkskortet er faktisk ikke så tosset endda:
http://wiki.openttd.org/wiki/index.php/Denmark

Hvordan fungerer onlinespil i OpenTTD, dør de ikke hurtigt hvis folk aldrig komme og spiller færdig, eller hvis ens modstandere spiller konstant og blir så store at man ikke har en chance?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Uhrskov » fre 6. feb 2009 23:28

Endnu en tilhænger her. Og efter OpenTTD fyrene har fået fingre i det, er det bare blevet endnu federe...

Intet Tycoon spil har siden givet så meget kontrol. Man kan bare bruge timer på at opnå det perfekte banelayout.
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Indlægaf MrT » lør 7. feb 2009 11:03

Uhrskov skrev: Man kan bare bruge timer på at opnå det perfekte banelayout.

Det er tog du gør mest i? :)

Jeg er kommet til 2057 nu, har 49 milliarder kroner på kontoen, så der er snart ikke mere at finde på at lave :) (og har ikke snydt, spiller "danmark"-kortet).

Billede

Bemærk firmanavnet ;)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lurendrejer » lør 7. feb 2009 14:47

ang. pustere, så har jeg undervoltet min macair og har ikke hørt blæserne siden. Den når også kun 1.8ghz når den er på fast strøm, på denne måde har jeg en batteritid på 5-6 timer.

Onlinespil ved jeg ikke hvordan fungerer, jeg spiller som udgangspunkt kun med folk jeg kender. Dette gælder ikke kun TTD men også på xkassen og ps3'en. Jeg kunne forestille mig at snyd var en stor del af openTTD online, da der ikke er gjort noget som helst for at kontrollere lortet for tampering.
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Tilbage til Diskussion