MÃ¥ske vinder Mazda Le Mans i 2009

Eksempelvis, sol på søndag, MX-5 Club Danmark aktiviteter, køretur til ....

Redaktør: Softtop

MÃ¥ske vinder Mazda Le Mans i 2009

Indlægaf BB » lør 27. dec 2008 22:00

Der er ikke tale om et fabrikshold som i 1991 og håbet om en samlet sejr er også lille, men en sejr i LMP2 klassen synes mulig.

Samtidig så synes en overall sejr i ALMS serien at være en mulighed, da der er en del baner hvor LMP2 bilerne har fordellen fremfor de lidt tungere LMP1 biler.

Motoren er en 2.0, 4 cylinder række sag med turbo, så det lyder som noget vi kender (jeg er sikker på den ville ligge godt i min NB :twisted: ). Chassiet står Lola for og der er vist mere end et team der vil være med i kampen.

Det bliver, endnu, sjovere at se Le Mans og ALMS i 2009 :D

PS. Jeg var lidt i tvivl om hvilket del af forummet denne post burde placeres i, så jeg håber \"Events\" var det rigtige valg.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Claus » lør 27. dec 2008 22:49

ja det er ærgeligt at de ikke går efter at vinde den store klasse som de gjorde med deres fantastiske wankel....waw, hvilken lyd fra en ægte sugemotor.
http://www.youtube.com/watch?v=Go3Fgd1wgic

Men 500Hk / 600NM fra den nye 2 liters motor er da også pænt..

Som der står på nettet :
On any given weekend, there are more Mazdas on the road-race tracks of America than any other brand of vehicle. At the track, youll see MX-5 Miata, RX-8, MAZDA3, MAZDA6, RX-7 and other vintage Mazda models competing, because every Mazda has the Soul of a Sports Car. In fact, the fastest growing road-racing class in the U.S. is the SCCAs Spec Miata class, with nearly 1,500 first- and second-generation Miatas tearing up Americas racetracks, making it the most-raced production car in the world.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Tilbage til Events