Egoistvogn

Eksempelvis, sol på søndag, MX-5 Club Danmark aktiviteter, køretur til ....

Redaktør: Softtop

Egoistvogn

Indlægaf hasse » fre 3. aug 2007 11:12

Efter en tur til København (en samling huse/bebyggelser ca. 50 km. syd for Helsingør)
kørte jeg ind på det lokale torv.

Imod mig kom en af de der moderne selvkørende rulle-/kørestole med en ældre dame ombord.

Idet jeg passerer hende, får jeg et hadefuldt blik, og fra hendes mund lyder:

\"Egoistvogn\".

Det er vel unødvendigt at tilføje, at der fra mig lød et højt:

\"Tak i lige måde\"
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Danny » fre 3. aug 2007 14:50

Årh, jeg har også oplevet noget tilsvarende. Det er så træls med sådan nogle forstokkede mennesker.

Jeg kom trillende i et villakvarter og kørte meget langsomt, idet jeg ledte efter en bestemt adresse jeg ikke kunne finde. Da jeg passerer en mor med hendes lille datter får jeg samme vrede mine og et \"nu kører du bare ordentligt\" :!:

Jeg har overvejet at investere i en skålfuld tomater jeg kan kyle efter den næste fordomsfulde og alvidende person jeg møder.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Sølvsten » lør 4. aug 2007 08:42

Jeg kender også godt til begge episoder i omtaler.

Tilgengæld er det altid fedt når man så møder nogle børn, der råber \"Fed bil\"

Og så er det jo helt forkert at kalde den en egoistbil. Jeg tænker da tit på andre, og har medlidenhed med dem der ikke har en MX-5 8)
Brugeravatar
Sølvsten

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf altid6 » lør 4. aug 2007 09:25

Jeg har heldigvis ikke fået nogle dårlige tilråb, men har tit hørt nogle knægte råbe \"fed bil\", eller en lille dreng sige \"sådan en vil jeg have\", hvorefter moren siger at sådan en kan du købe når du bliver voksen og tjener mange penge. Hvad hun så ikke ved er at den stationcar hun lige har kørt i er 3 gange så dyr :lol: . Det bedste er nu når man holder i et kryds og kan se en lille tåre i øjenkrogen og et misundeligt blik, fra den mand der holder i sin familiebil med konen og alle ungerne. Man kan bare se at han drømmer om at have en egoist bil, så han kunne slipper for den snakkende kone og de skrigende unger :wink: . Skønt med en egoist bil.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Danny » lør 4. aug 2007 14:45

Du har så evigt ret :P

Jeg tror flere ville eje bilen hvis de vidste, hvor lille en økonomisk belastning den egentlig er. Min kører 14 km/l, koster 1420 kr. i vægtafgift, er sikker at køre i pga de gode forudsigelige køreegenskaber, er meget pålidelig hvad angår driftsikkerhed og er har en lav indkøbspris.

Derudover er den uendelig rummelig, hvis man slår kalechen ned :P
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Tilbage til Events