Hej
Har nu et stykke tid haft "øret I motorrummet" og der er vist ingen tvivl om at det er pilotlejet der piver ind imellem - Når bilen er kold og I de lave gear.
Spørgsmålet er hvor længe man kan køre med sådan et?
Når/hvis piveriet bliver værre giver det sig selv men vil det defekte leje kunne give følgeskader? - Jeg tænker på belastning af lejet I modsatte ende af gearaksen samt evt ødelæggelse af selve gearaksen hvor det sidder og så er det jo en større historie at få udbedret.
På den andne side er det jo en omfattende rep som jeg helst vil udskyde til det er sommer.
Jeg har hørt beskrevet at man som Kuksi tager motoren ud for at undgå nogle genstridige bolte I bagtøjet som alternative til at angribe problemet fra gearkassen. Men at tage motoren ud kræver jo et løfteværktøj og afmontering af en hulens masse slanger og ledninger - hvad er bedst?
Og så vil jeg men det er oplagt at lægge en ny kobling I når man nu er igang selvom den nuværende intet fejler - Vil det være smart også at skifte shimmerringe på diverse akser og krumtap mens man er igang - eller er det en større historie I sig selv (Krumtapshimmerringen!)