Hej
Har endnu et lille problem jeg håber I kan hjælpe med. (En skønne dag håber jeg at kunne hjælpe)
Bilen er en NA fra 1990 1.6.
Starter fint fra kold, kører perfekt.
Står en time eller 2, starter og kører fint, men efter 5-10 kilometer bemærker jeg at olie måleren står en smule højere end normalt(lige under 4 normalt, lige over 4 når problemet opstår).
Kobler jeg ud, ligger omdrejningerne først på 900 omdr. derefter stiger de til ca.1100-1200 omdrejninger, jeg kobler ind igen og bilen begynder at hoste, sætte ud som om den kører på 2-3 cylindre. Sparker jeg så pedalen i bund, så hoster den lidt og accelererer som normalt. Problemet kan gentage sig flere gange på en tur, men jeg har ikke observeret det fra helt kold start.
Første gang var for 5-6 måneder siden hvor den gjorde det en gang efter en kort tur fra koldstart, jeg slog det hen som om den var druknet på den korte tur. Nu har den så gjort det både lørdag og søndag i denne weekend.
Har tilfældigvis bestilt nye tændrør fra MX5 parts sammen med noget andet, så dem vil jeg skifte først men jeg har en fornemmelse af at det er noget andet der er galt.
De gamle tændrør og kabler er max. 10000 km. gamle. Olie og vand ser fint ud.
Bilen har en 4-2-1 manifold og tænding sat til 14 grader.
Håber en eller anden herinde har oplevet noget lignende.
Søgning på google giver alt fra coilpack, tændrør, kabler, hul i indsugningen til det der er værre.
Mvh Lars