En af pakningerne var gået. Den lækkede olie. Og havde gjort det i laanngg tid. Men jeg blev træt af at fylde på diffet både i tid og....utide
Fulgte diverse foreliggende vejledninger. MEN:
Det viste sig komplet umuligt at få akslen skilt fra hjulnavet. Prøvede med aftrækker, slag osv osv.
Derfor praktisk taget umuligt at få skilt akslen fra dimsen, der går ind i diffet. (hvad så dimsen hedder på fagsprog )
Men med hiv og slæb og uden at ødelægge noget som helst, fik jeg akslen fjernet fra dimsen, så jeg kunne få dimsen ud af difft.
Herefter ingen sag at udskifte pakningen. Skønt - igen - at have et diff., der ikke lækker.
SPØRGSMÅL:
Det frarådes i vejledningerne at slå på akselenden for at få den ud af navet. Vil kunne medføre skade på diffet, Indlysende.
Men kan man beskadige aksel, baghjulsleje eller andet, hvis man giver den nogle ordentlige gok efter den er adskilt fra dimsen og diffet? Der er ingen slag, der kan forplante sig ind i diffet.
Hvis der er sådan risiko: Hva' fa'en gør man? læs: Jeg
Bagakslerne skal være helt fri fra diff og nav for at man kan montere nye manchetter.