Justerbar servo virkning på ND

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Justerbar servo virkning på ND

Indlægaf Kuksi » tors 24. sep 2015 22:13

Jeg har stadig til gode selv at sidde bag rattet i en ND.
Men jeg ved hvordan den elektriske servo styring er at køre med på min Megane Sports Touring. Styringen er ganske løs når det går lige ud, og man må konstant sidde og lave små justeringer. Justeringer som jeg havde opfattet som ratslør for 30år siden.
Jeg formoder at Mazda i ND har valgt en bedre løsning end franskmændene har, men skulle man have lyst til at nørde har jeg undersøgt muligheden for at ændre på dette.
Det nemmeste er at finde sikringen, og pille den ud og så prøve hvordan det er at køre ligeud i bilen. Den vil sikkert ikke være rar på en P-plads længere.
Der findes en ganske fin beskrivelse af hvordan man kan få kontrol over servo hjælpen her. http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=111532
Når det er sagt, så tror jeg ikke lige at jeg selv havde mod på at gøre dette på en ny indkøbt ND. Men måske nok på familie containeren der ikke længere er garanti på, og hvor det opleves at være ganske irriterende.

Jeg har valgt at poste indlægget herinde, da det nok mest har teoretisk interesse og Five-speed.dk i mine øjne var det rette forum. Så kan andre der måtte falde over det, og fandt det interessant jo evt. linke hvis de syntes.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron