Gamle dæk

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Gamle dæk

Indlægaf brutalis » tors 1. mar 2012 21:01

Sad nede ved frisøren og fik tunet toupén...!

I et V-Max blad ku´ jeg læse en dækartikel der mere end antydede at dæk der blev solgt på billige online hjemmesider til priser der lå en del under det som den lokale dækmand ku´ gøre det for, faktisk ikke var nye og friske dæk men dæk som havde et par år eller tre på bagen...!??

Nu er det sikkert bare mig der ikke har nærlæst på diverse dækonline sider, MEN er da vist ikke noget de ligefrem praler med...!??

VIDSTE I DET....!??? Jeg gjorde sgu ikke..! :o
brutalis

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf one-niner » tors 1. mar 2012 21:23

Det lyder lidt som en løsrevet påstand. Jeg vil ikke afvise, at man kan få gamle dæk fra en online forhandler, men jeg tvivler på, at risikoen er større end hos alle mulige andre. Køb populære kvalitetsdæk fra http://www.daekonline.dk/ - der er omsætningen så stor, at der næppe er gamle dæk i pipelinen.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf And » tors 1. mar 2012 21:44

Fire ud af fire gange jeg har købt dæk via online butikker har det været dæk fra indeværende år og maks fire måneder gamle.

Jeg køber den ikke helt, men jeg har så også kun købt \"populære\" størrelser.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Dark Knight » tors 1. mar 2012 22:43

And skrev:Fire ud af fire gange jeg har købt dæk via online butikker har det været dæk fra indeværende år og maks fire måneder gamle.

Sidste år købte jeg et sæt nokian V til familieslæden hos daekonline.dk. De viste sig at være mere en to år gamle, trods daekonlines ord for, at de ikke sælger så gamle dæk. Så jeg fik en undskyldning (efter lidt parlamenteren) og pengene retur - og så købte jeg et sæt CSC 5 for at være helt sikker på friskheden, da de lige var kommet på markedet (iøvrigt nogle helt fantastiske dæk!)

Til mx'en købte jeg i februar et sæt P Zero Nero, som var produceret i halvanden måned forinden... Så alt i alt kan jeg også kun anbefale at købe dæk ad den vej. Der er kontante fordele ved det :-)

Michael
2001 NB-FL 1,8 Sport - Brilliant Black - K&N Typhoon - IL Motorsport Twin Exit - 17\" OZ Superleggera
Brugeravatar
Dark Knight

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » fre 2. mar 2012 11:26

For dem, der ikke ved det eller har glemt det:

Produktionsuge og år findes ved at undersøge serienummeret på dækkets sidevæg.
Er de sidste fire tal i koden efter \"DOT\". Uge-Ã¥r.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Tilbage til Tuning og modificering