Sporing/justering

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Sporing/justering

Indlægaf the chicken » tirs 27. apr 2010 08:29

Min bil skal spores og det er min forkromede plan at smide den hen på den lokale euromaster.

Jeg har ikke en skid forstand på det, men har en fornemmelse af at de bare justerer ind efter en tabel - er der nogle der har nogle tal som skulle være en bedre opsætning?

Lige nu slider den dækkene ret skævt, så det er derfor...
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf hasse » tirs 27. apr 2010 09:13

Chicken: Du skuffer mig virkelig!!!

Du skriver bl.a.: \"...Jeg har ikke en skid forstand på det, men har en fornemmelse af...\".

2 råd:

1.
Sæt dig ind i sporingens mysterier. Det er alfa og omega for, hvordan mX'eren opfører sig!!!

2.
F-SIYF!!!!

Men din tråd er måske bare udtryk for humor på en tirsdag formiddag???
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Mogenz » tirs 27. apr 2010 10:08

Jeg havde det som chicken og skulle spore bilen da den havde slidt dækkene super skævt.
jeg læste denne tråd nedenfor og tog tallene med til sporingsmanden i helsingør.
Derefter kiggede vi på tallene fra en sporings skema \"standard\" og holdt op imod dem fra hasse´s tråd og så gik maskinen ellers i gang efter lidt fiflen frem og tilbage.

Her er tråden:
http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=912&highlight=sporing
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf the chicken » tirs 27. apr 2010 13:14

Hasse>>> Kender selvfølgelig lidt til teorierne bag camber, toe-in osv.
men har aldrig pillet ved det på min bil, så derfor mener jeg at jeg ikke rigtig ved noget om det... :wink:

Og så er der jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen, hvis nogen af jer allerede har tallene
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf hasse » tirs 27. apr 2010 14:41

Der findes mange slags dybe tallekerner.
Og helt ærligt:
Når det kommer til stykket: Hvor meget betyder det så over et længere tidsforløb??
(Har været og er stadig sporingsfreak).

Kan kun tale ud fra egne observationer:
Som det fremgår af en eller anden tråd, fik jeg sporet min MX'er med 14 dages mellemrum.
Og sporingen havde ændret sig ret meget på de 14 dage.
Der var ikke tale om mellemliggende trackdays el. lgn..
Men selvfølgelig frisk kurvekørsel..hvor mulighederne gav sig.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf the chicken » tirs 27. apr 2010 14:46

Har læst tråden igennem, men blev ikke ret meget klogere på om det gav nogen mærkbar forskel?
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Mogenz » tirs 27. apr 2010 15:16

well, forskellen for mig var at den gik fra at slide det hele skævt og ligge på ydersiden af dækkene så de gik lidt hurtigt i svingene til at ligge stabilt og ikke slide dækkene skævt mere.
Det skal dog siges at bilen også gik lidt op i dæk størrelse fra 17/40/195 til 205 så der var mange faktorer dig har gjort at bilen er anderledes.
Hvis spørgsmålet var til hasse må han jo svare.

off topic:
Jeg har lige stået og kigget ind i hasse´s bil for at se de indstumenter på A-stolpen for at se om det reelt fremhævede noget ikke standard i den. Synes faktisk de sidder godt der uden at fylde for meget (det er dog til en anden tråd jeppe havde lavet)
Senest rettet af Mogenz tirs 27. apr 2010 15:17, rettet i alt 1 gang.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf hasse » tirs 27. apr 2010 15:16

Vil lige tilføje ref. sporing med 14 dages mellemrum.

Vil IKKE lægge et hoved på blokken på,
at
jeg ved 1. sporing havde været oppe på slisken og vippet hjørnerne, hvilket iøvrigt er svært ihvertfald med Koni gule

og,
at jeg fik placeret ca. 80 kg. på førersædet.

Og jeg vil heller ikke lægge hovedet osv. på, at det skete ved 2. sporing.

Hvis det er sket/jeg har gjort det ved en af sporingerne, KAN det være en af forklaringerne/en medvirkende forklaring på forskellene.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron