Projekt styrtbøjle

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Projekt styrtbøjle

Indlægaf Viggoman » søn 14. mar 2010 23:23

Så skal der skrues styrtbøjler ! :D

Web + altid6 skal jo til at køre rigtigt ræs og undertegnede satser på nogle flere trackdays. Det går ikke uden styrtbøjle og vi har derfor hentet 3 stk. håndsmedede styrtbøjler hos Bengt/Competetion Cars i Lund ved Malmø.

1. klasses håndværk til en overkommelig pris!

De skal et smut forbi en pulverlakering og så skal vi ellers til at skære, svejse og skrue inden sæsonen starter.

Billede
Billede
Senest rettet af Viggoman man 15. mar 2010 11:48, rettet i alt 1 gang.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf KjaLLe » søn 14. mar 2010 23:29

LÆKKERT! :o

Hvad koster sådan en? - Jeg vil helt sikkert også have styrtbøjle i min når der lige er luft i budget'et til det :)

Er softtoppen fuldt funktionsdygtig med denne styrtbøjle, og hvad med glas-bagrude?

Post endelig flere billeder, under og efter montering. :twisted:
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe
 
Indlæg: 578
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 23:05
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Kuksi » man 15. mar 2010 00:31

Ser lækkert ud.
Hvem skal have den \"store model\" monteret?
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Viggoman » man 15. mar 2010 09:21

Prisen er 2500 svenske slag ab fabrik, dertil kommer maling (kan man jo gøre selv).

Og den burde ikke konflikte med toppen, heller ikke med glasbagrude.

Bøjlen med diagonalstiver er til web's ræserbil, det er med henblik på at få den godkendt i DK.

Jeg skal nok holde forummet løbende orienteret om projektet 8)
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf hasse » man 15. mar 2010 10:12

Det er vist nok ikke nok med en styrtbøjle, hvis der tales om godkendelse til race.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3949
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Webmaster » man 15. mar 2010 10:57

Ahh... Viggo... Top Nice... Dejligt at se hvordan min kommende vælteanordning ser ud 8)

Hasse... den er spec'et jf. HMS klubrace reglement. Dvs. bygget med henblik på historisk race. I know.. Den er ikke gammel nok til mange af løbstyperne - men det løser tiden jo helt af sig selv! :wink:

Min kommende racer bygges med det formål at kunne deltage i:
- Track Days
- Klub Rallye
- MX-5 Cup i Sverige
- Youngtimer, Historisk (derfor den ekstra stiver).
- Med tiden også HMS Hill Climb (samme krav til stiver, som youngtimer).

HMS reglerne (DASU) foreskriver sjovt nok kun en bøjle som denne ved brug af åben bil. Se blot på Caterhams. De har samme struktur.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf hasse » man 15. mar 2010 11:27

Rart at få at vide.
Grunden til min kommentar var, at jeg for et par år siden rettede henvendelse til arrangørene af Ganløse Hill climbing.
Og dengang fik jeg et NIX til min styrtbøjle : Hard dog Deuce.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3949
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Softtop » man 15. mar 2010 11:53

En Deuce er jo en \"double hoop\" styrtbøjle, hvilket jeg vil gætte på er årsagen til at den ikke kan godkendes til rigtig motorsport.
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf altid6 » man 15. mar 2010 15:28

Bøjlen til Web´s bil blev forhånds godkendt hos DASU, inden jeg bestilte den (grunden til den ekstra tværstiver). Den er bygget på de spec. som de kræver. Disse bøjler ligner lidt en Hard dog rollbar, men har nogle lidt andre spec´s, stål kvalitet, inspektionshul, forstærkningsplader osv. Dette gør at denne bøjle er godkendt til nogen former for motorsport (dem Web nævner), hvorimod en hard dog bøjle ikke ville blive godkendt. Bengt fra competionCars lever af at laver styrtbøjler, mest til dragracing. Jeg glæder mig helt vildt til at få sat den i bilen. Om 2 uger skal jeg over på Knutten og tage racerlicens, så jeg er klar til MX-5 cup.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf And » man 15. mar 2010 15:53

Fede projekter med de bøjler - der er sku noget gods i dem!

Men hvad med noget for os andre dødelige der ikke ønsker certificering til motorsport?

Jeg kan godt se at den Viggoman sætter på skal anvendes til \"almindelig\" brug. Selv er jeg noget forelsket i den førnævnte Double Hoop bar fra Hard Dog. Burde de ikke yde en rimelig beskyttelse i det uheldige tilfælde at man ruller bilen???

Stylebar har ingen interesse pga. den tvivlsomme sikkerhedsgevinst.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf hasse » man 15. mar 2010 16:17

Det er lige før, at jeg vil æde min(-e) gamle hat (-te) på, at Deuce'n var godkendt i hoved og røv herunder af diverse organisationer, da jeg i sin tid købte den via Flyin.
Hvordan kan jeg være så sikker:
Jeg havde ikke købt den, hvis det ikke var tilfældet.

NÃ¥. Det er history.
Any way: Jeg synes, at den er pæn og klæ'r bilen godt, og afstiver karossen ligeså meget som de godkendte.
Giver samme beskyttelse måske lige bortset fra ved en rigtig, grundig rulletur.
Og så er det sikkert ligegyldigt, hvilken bar man har (været på).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3949
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf psc » man 15. mar 2010 23:57

Konen vil så gerne have at jeg får sat styrtbøjle på (specielt til mine ture til Ringen) Hvor købes de, og kan man betale sig til en montering?
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: man 21. jul 2008 14:29
Geografisk sted: Tilst

Indlægaf Kuksi » tirs 16. mar 2010 00:07

Konen vil så gerne have at jeg får sat styrtbøjle på (specielt til mine ture til Ringen)

Ja det er vel kun et godt tegn. :wink:

Kom gerne med et link til ham i Sverige, har forgæves søgt efter sitet.

PS: Er klar på at hasse skriver, \"Det tog 0,015sek på Google\" :lol:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » tirs 16. mar 2010 00:26

Kuksi:

hæ.hæ.
Prøvede ikke en google, men jeg havde den liggende inde i neuronsuppen. Altså den med racing og Sverige.

Det er ganske givet denne:

http://www.mx5racingclub.se/index.php?page=starterkit


Og husker jeg ikke meget galt, havde han dengang ikke et website, men kun et telefonnummer.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3949
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » tirs 16. mar 2010 00:41

Min puerile nysgerrihed fornægter sig ikke:

http://hem.passagen.se/mx5racing/rollbar.html
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3949
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Næste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron