Sune>>> Har ikke målt, men typisk giver det bare ikke meget mere - de fleste moderne motorer er jo rimeligt optimeret
Og jeg tror heller ikke han efterspørger tryk, det ville også være smartere med konventionel tuning, hvis ikke det var så fandens dyrt, besværligt og benzinkrævende.
Har arbejdet en del i det (dog på V8ere) og det koster altså pludselig rigtig mange penge - min sidste motor kostede omkring 50.000,- og jeg lavdede det hele selv, blok, topstykker osv. var brugt! - for den pris fik man så 750 Nm og 498 hk, meeen det er også lidt nemmere med 7,7L end 1,8...
Og det er svært at komme uden om 1000,- reglen på en alm. motor - og da 10hk ikke giver ret meget mærkbar forskel synes jeg bare at pengene er dårligt brugt...
Fordelen er at det er lovligt, men det giver noget højere benzinforbrug og momentet højere oppe af kurven hvis man hiver ret mange hk med skarpere knast osv.
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve