Hej
Efter en sjov søndag til trackday måtte jeg konstatere at min pedal blev lidt \"lang\" til sidst. Dagen derpå har jeg så målt tykkelsen på skiverne og konstateret at der skal skiftes hele vejen rundt
Så nye skiver og klodser skal der naturligvist til (sammen med frisk bremsevæske!). Til hverdagsbrug har jeg ikke manglet bremsekraft og jeg følte ikke direkte at bremserne ikke slog til i går, men bilen blev kørt hårdt og det kunne mærkes. Det betød som nævnt før at pedalen var lidt lang til sidst når jeg kørte ud på banen. Efter et par omgange var det dog ikke så slemt, men vandringen er stadig længere. Problemet føles dog ikke kritisk på nogen måde, bare en ændring.
Under en samtale med Andreas i dag foreslog han en opgradering til 1,8 bremserne, da dette kan klares ved blot at montere nye bremseåg og naturligvist 1,8 skiver og klodser.
Er der nogle af jer der har erfaring med denne opgradering - prisen er ikke urimelig, men spørgsmålet er om en opgradering er nødvendig? Alternativt bruger jeg pengene et andet sted i undervognen.