Som det kan læses i en anden tråd, så har jeg valgt Koni Sports Kit.
Justerbare i dæmpningen, med tilhørende fjedre (sænker vist 30mm) og justerbare i 3 trin i højden. De er stadig ikke monteret, men bliver det snarrest muligt.
Er valgt dels på andres erfaring (både vej og bane), og ud fra at jeg aldrig ville ændre på højden fremover. Det vil nemlig kræve justering af camber efterfølgende. Samtidig er det ofte problematisk at få en \"rigtig\" gevind undervogn gennem syn (ifølge min synsmand, da de kan sænke mere end 40mm). KYB's som er justerbare i dæmpningen i 8 trin, overvejede jeg også. Men ville gerne have en fjeder/dæmper komb. der passede 100% sammen. Vores NA'er har jo ikke for meget fjedervandring tilbage, efter en sænkning. Alternativt skulle jeg have haft FM's shock mounts til bag i (2000,-). Derfor blev valget Koni, til 3500,- fra mx5parts.
PS Disse er også nogen meget lækre dæmpere.
http://www.performance5.com/handling_suspension.asp
Der kan læses en anmeldelse på miatanet
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:
BillederIf it ain't broken, why not tweak it?