af hasse » ons 21. maj 2008 21:38
Jeg fjernede ikke materiale oppe omkring dyserne. Hverken på manifold eller topstykke.
Er ikke enig med dig i, at det ville give større flow. Måske tværtimod (turbulenser?).
For den forøgelse, som afslibningen evt. medfører, fortsætter ikke videre ind i manifolden. Luftvejen får ikke en større diameter.
Og hvis jeg ikke husker topstykket helt galt, fortsætter den evt. \"afslibning\" af de tilsvarende områder i topstykket heller ikke ind i dette.
Som jeg vist nævnte i en anden tråd, gik jeg meget konservativt til værks. Altså hellere for lidt \"materialefjernelse\" end for meget.
Begyndte med at tegne op som dig (Indrømmelse. rødmen: Havde købt preusser blåt, men kunne ikke finde det. Da jeg var færdig, fandt jeg det: Det lå i køleskabet, hvor jeg helt bevidst havde lagt det!!!).
Fjernede herefter den skarpe kant, der er/var på topstykket ved indgangen (do. do. på manifolden var fjernet tidligere).
Og så blev der ellers poleret. Og slebet, hvor jeg havde på fornemmelsen, at det ville hjælpe og efter de anvisniger, der er på et af linkene. Grater, støbekanter osv. Udjævning af spc. \"gulvet\" i indsugningsvejen på topstykket. Feathering altså ikke blankt.
Ved at bruge pakningen som skabelon - som du har gjort - på både topstykke og manifold, kommer indsugningsvejene til at passe sammen. Og som sagt. Hos mig er der ikke rørt omkring dysevejene.
Pakningen fra Hondata var ikke plan i gulvet til til indsugningen, men opadbuet. Den kunne jeg ikke greje, så der fjernede jeg denne bue på pakningen.
Jeg har muligvis været for konservativ ved fjernelse af materiale. Førstegangsnervøsitet. Men jeg tro nu ikke, at man skal være alt for nervøs.
Jeg kan ihvertfald oplyse, at en af portene absolut ikke blev, som jeg ønskede, og det medførte rettelser både på manifold og topstykke. Mange. Og resultatet blev at hullet var synligt større end i de andre porte.
Om det så har betydet noget for mit slutresultat, er jo svært at sige.
Den første test - og indtil nu eneste - gav en 100 km tid på omkring 8 sek. Så helt tosset kan det ikke være.
Men NU må jeg se at få taget mig sammen til en rulleforretning.
Hasse
1990, Crystal White.