af hasse » fre 16. jan 2009 23:00
Har ingen anelse om, hvad det gav/giver.
(Og at jeg mener, at den kører ENDNU bedre, kan jeg/vi jo ikke rigtig bruge til noget), jo. Jeg kan...mentalt).
Og i betragtning af, at det er i småtingsafdelingen, og der er så mange udefra kommende \"ting\" (f.eks. temp,lufttryk,luftfugtighed osv), der ville influere på en Performance Box kørsel, har jeg ikke \"kørt\" en måling.
(Og jeg har også en gang imellem spurgt mig selv, om jeg har kørt de tidligere kørsler optimalt. Er mit \"speedertryk\" doseret rigtigt bl.a.).
SÃ¥ det er egentlig sund fornuft, der ligger bag:
Det er en indsnævring i indsugningens diameter, der er 55 mm. efter indsnævringen. Og det gi'r faktisk en del, når man \"kigger\" på arealstørrelser.
Og indsnævringen giver også turbulens i luftstrømmen. Ligesom de tidligere ujævnheder (bl.a. svejsesøm) i manifolden gjorde.
Så det er egentlig kun en opfølgning på:
Indsugning indtil topstykke så glat som muligt.
Hasse
1990, Crystal White.