Synsgodkendt kompressorløsning fra Rotrex

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf ccr-racing » fre 6. maj 2011 09:15

Det er primært den fysiske størrelse på pumpen som er ændret. Forstøvningen tror jeg ikke er ændret væsentlig. Den gamle type pumpe kunne levere rigeligt til den relativ lille mængde vand/methanol vi sprøjter ind på MX5'eren
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19

Indlægaf jepperimmen » fre 6. maj 2011 12:00

løsningen med den orange/grønne diode er også meget bedre end den \"gamle\". Den nye er let at aflæse og monteringen lækkert udført.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Henrik N » man 20. jun 2011 14:53

Bilen er d.d. synet med konstruktive ændringer og jeg melder mig hermed ind i klubben af jyder med lovlig \"trykladning\" :D

God sommer...... til alle :D
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Mogenz » man 20. jun 2011 15:43

Stort tillykke herfra og må nok sige jeg er lettere jaloux.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf AS DK » man 20. jun 2011 17:48

Ja, jeg venter også på at det bliver min tur. :lol:

Men der er åbenbart stadigt lidt papirarbejde, der skal gøres først. :roll:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf jepperimmen » man 20. jun 2011 18:35

Henrik N skrev:Bilen er d.d. synet med konstruktive ændringer og jeg melder mig hermed ind i klubben af jyder med lovlig "trykladning" :D

God sommer...... til alle :D

Velkommen i klubben - lever det op til forventningerne?
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Bent » man 20. jun 2011 20:26

Mogenz skrev:Stort tillykke herfra og må nok sige jeg er lettere jaloux.

Så svært er det da heller ikke at flytte til jylland :)

men: tiløk mæ møll....
og som de siger endnu mere vestpå: If it doesn't blow, it's sucks
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Henrik N » man 20. jun 2011 21:35

Tak for lykønskningerne :D

Håber snart kittet bliver tilgængeligt for et bredere udvalg af MX'er......

Når jeg i en stille stund kommer til at sidde og fundere..... synes jeg stadig det er helt uforståeligt, at det har kunnet lade sig gøre..... at få det godkendt. Miraklernes tid er åbenbart ikke forbi.......

Jeg har ikke hentet bilen endnu hos CCR..... det sker snarest..... men har svært ved at tro resultatet ikke skulle leve op til forventningerne..... som går i retning af problemfri power over hele omdrejningsfeltet..... selvom jeg fremover formentlig ikke behøver at hjemsøge det røde felt...... før der sker noget :D

Skal forsøge at poste resultatet fra rullefeltet, når det foreligger..... hvis det har interesse.... bliver nu nok svært at slå Jeppe..... meeeeen lidt mindre kan også gøre det. Ellers påstår jeg bare, at Jeppes er målt i frostvejr :o

HÃ¥ber vi ses d. 3/4 september.... mangler lige de sidste formaliteter inden tilmelding.

Med ønsket om en dejlig, tør og solrig sommer til alle :D

Things that sucks..... are not necessarily bad things :lol:
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Henrik N » man 20. jun 2011 22:10

Nu er jeg ikke helt up to date med den jyske indvandrerpolitik...... men hvis den læner sig op af den nationale ditto, tager vi uden tvivl mod alle MX-5 ejere øst for lilliebælt.... med kyshånd...... thi deres valg af bil indikerer deres store begavelse, som uden tvivl vil komme det jyske samfund til gode...... på linie med læger og andre belæste sjæle :lol:

Men mon ikke også det går an \"mæ møll.....\" på Fyn og Sjælland..... selvom jeg har det indtryk, at ordensmagten disse steder er mere...... hvordan skal jeg udtrykke det..... udfarende :roll:
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Henrik N » man 20. jun 2011 22:16

Ja ja....... inden I bliver morsomme..... lilliebælt er IKKE Botanisk Forenings seneste bud på en afløser for Lillebælt.
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Henrik N » tors 23. jun 2011 07:12

He he....... \"den lille røde\" er forvandlet til \"darth Waders\" bud på en firehjulet stridsvogn :D

Er lidt flov over at skrive det her....... men er du typen der altid overholder fartgrænserne til punkt og prikke..... så spar de 34.800 kr.... for så kommer du til at høre en del (faktisk alt for meget) til by pass ventilens \"darth Wader\" ånde. Flere har givet udtryk for, at de synes det er et irritationsmoment.... jeg opfatter det som en charme ved at køre noget unikt.

Men er du knapt så lovlydig af natur...... og dette skal ikke opfattes som en opfordring til ulovligheder..... men kombinationen af bilens sublime køreegenskaber og power lokker dig konstant i uføre.... :D .... ja så vil jeg tro det er de bedste penge du nogensinde kommer til at spendere på bil..... og set i det lys..... synes jeg faktisk det er.... om ikke ligefrem billigt..... så meget rimelig prissat.

Det lever helt klart op til forventningerne...... ligner en flækket træsko hvergang jeg sætter mig bag rattet :D

Eneste negative kommentar...... jeg synes lige at kunne fornemme den ekstra vægt på den gale side af forakslen..... men det er klart i petitesse afdelingen.
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf hasse » lør 25. jun 2011 10:38

Ad sidste afsnit: Det tror jeg ikke, at jeg rigtigt forstår.
Kan du også fornemme forskel, når du kører med en halv eller hel tank?

NÃ¥. Til noget - lidt - andet:
Kan ikke finde HK og NM kurverne over Rotrexbilen.
Hvor er de?

Begrundelse for \"eftersøgningen\":
Jeg har jo lavet en del ved min NA'er.
Og min sidste måling viste HK på små 140 (138). (altså 117 HK + ca 20%).
0-60 miles omkring 8 sek.
(60-90 miles kan jeg ikke huske. Og det er faktisk de vigtigste).

De ting, jeg har lavet bl.a. polering, anden udstødning, Powercard, Bipes, osv. osv er jo - efter min opfattelse - ikke noget, jeg får ekstra fornøjelse af ved at montere Rotrex - med anden styring.

Så jeg kan ikke gå ud fra, at jeg får 140 HK + ca. 25%.

Men 117 + 25% eller ca. 146 HK.

Og så er det, jeg \"siger\": kr. 33.000,- for 6-8 HK. Det er sgu' (for) meget.

Og så er jeg tilbage ved kurverne:
hvordan ser NM-kurven ud?
(for at kunne sammenligne den med min egen).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf AS DK » lør 25. jun 2011 11:41

hasse skrev:NÃ¥. Til noget - lidt - andet:
Kan ikke finde HK og NM kurverne over Rotrexbilen.
Hvor er de?



Prøv at bladre 1 side tilbage i denne tråd.



Så jeg kan ikke gå ud fra, at jeg får 140 HK + ca. 25%.

Men 117 + 25% eller ca. 146 HK.

Og så er det, jeg "siger": kr. 33.000,- for 6-8 HK. Det er sgu' (for) meget.


Arhh, så simpelt er det nu ikke. Tænk på at Kleemann smider en kompressor på en i forvejen toptunet Mercedes AMG. Og det giver altså en dælens masse Nm og HK oveni. Der var nok ikke nogen der ville betale deres høje priser, hvis det kun gav en forøgelse i forhold til en standardmotor
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK
 
Indlæg: 517
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:46
Geografisk sted: Trappen

Indlægaf hasse » lør 25. jun 2011 13:38

Er rimelig ligeglad med andre dytter end MX5.....mx5.
Der er jo også dem - mange -, der betaler overpris for en bil forsynet med et eller andet tingeltangel.

Så prøv at gøre nærmere rede for mine betragtninger ...min NA ctr. min NA forsynet med rotrex.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Mogenz » lør 25. jun 2011 14:19

hasse, se side 16. Det rammer ikke helt din 1.6 motor men det er da en dyna fra 1.8´eren.

http://www.kraftwerksusa.com/kw-dyno.php?productId=4


så er der også den fra kraftwerk. Jeg er sikker på du har set begge før. Mne det var lige en reminder.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron