Uden der skal gå \"juristeri i det\".
Så havde jeg et tilbud på 3500,- + moms (B2B virksomhed i Århus området), som jeg afslog. Da jeg syntes det var for dyrt, når tingene kom adskilt og bare skulle leveres tilbage usamlet. De havde dog bare en standard fast pris, som de ikke ville afvige fra.
Når man så efter at have snakket med andre bil interesserede, finder frem til et godt alternativ, der også har hjertet med i det han laver. Regner prisen ud til knap 2500,- (og forventer de priser man har fået oplyst selvfølgelig er incl moms). Så bliver jeg i hvertfald overrasket, over lige pludselig at stå med en regning på 6350,-.
Jeg har fuld forståelse for at der er lavet ting jeg ikke havde med i mit regnestykke. 16 stk fosforbronzestyr á 85kr, propper ud/i af oliekanaler 480,-, Dele renset/udkogt 350,-
Så klart at det bliver et par tusiende mere end jeg først regnede ud, men at der også lige kom 25% oven i det hele. Det genere mig!
Men når det hele nu er samlet og resultatet er +25hk, så er det hurtigt glemt.
Føler mig ikke dårligt behandlet, men ville sku' godt lige have været gjort opmærksom på det med momsen.
PS. Jeg syntes lige som Hasse, at timeprisen er yderst rimelig, tænk på at der anvendes dyre maskiner der også skal afskrives på.