Hej Mogens,
Det minder mig lidt om diskussionen........ skal man spinke og spare fordi man satser på at blive 100..... eller skal man leve livet og bruge pengene inden man bliver 70..... og satse på, at det udsvævende liv gør det af med en umiddelbart inden pengene slipper op??? Det er jo et spørgsmål om temperament.
Din motor har formentlig lagt ungdommens vildskab bag sig..... men uheldigvis ved du jo ikke, om den opgiver ævred i morgen eller kører videre de næste 100 k. Så kan man spørge sig selv..... hvorfor ikke have så meget sjov som muligt indtil motoren dør.... flytte kittet over på en ny motor...... og fortsætte festen
Det vil formentlig ikke tage meget mere end en dags tid at flytte - dvs. udgifterne til en flytning, kan vel maks. ryge op i omegnen af 3000 kr.... .
Dør motoren dagen efter kitet er installeret - er det de penge du har sat til..... dør den først efter 100.000 km, vil overflytningen have kostet dig 3 øre pr. km. Efter at have prøvet kittet, vil jeg sige..... den risiko turde jeg godt løbe
Ovenstående betragtninger tager ikke højde for, at kittet muligvis fremskynder døsdatoen (kan jo ske når man lever livet i overhalingsbanen) for motoren..... det giver selvfølgelig nogle ekstraomkostninger.... om de er væsentlige afhænger af, hvornår døden indtræffer
Det er selvfølgelig dig, der kender din bil og din motors tilstand....... og det er også dig, der skal have pungen op af lommen...... meeeeen nogle gange skal man smide fornuften over bord og gøre noget vildt.
Du har heldigvis lidt betænkningstid...... indtil kittet forhåbentlig bliver tilgængelig for de ikke faceliftede NB'er
Hvem sagde livet var ukompliceret