Synsgodkendt kompressorløsning fra Rotrex

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf jepperimmen » lør 16. apr 2011 20:28

:twisted: :twisted: :twisted: Så har jeg da lige fået min bil hjem i garagen igen efter syn og sidste opgradering hos CCR :twisted: :twisted: :twisted:

Bilen er nu monteret med methanol / vandsprøjt (Aquamist HFS-2) for at være sikker på at NB-FL'eren med sin høje kompression ikke tændingsbanker. CCR har konstrureret en god løsning til bagagerummet, som nemt kan afmonteres så der er adgang til batteriet og der er ikke boret huller i bilen:

Billede Billede Billede

Ligeledes er der fabrikeret en elegant løsning til lampen, der viser når anlæget er standby (konstant grønt), når anlæget er aktivt (blinkende grønt) og når væskestanden er lav (orange lys):

Billede Billede

Fik jeg nævnt at bilen kører PI... GODT! For de af jer der har prøvet den sølvgrå testbil, kan jeg kun tilføje min særdeles subjektive mening: Min kører endnu bedre :D

Dyno-måling skal I da heller ikke snydes for, den yder 191 hk og 236 Nm. Det er lidt mere end den sølvgrå, hvilket nok kan tilskrives at jeg har en anden bagpotte på.

Billede
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Danny » lør 16. apr 2011 21:10

Argh, fik jeg nævnt at jeg er svært misundelig!? 191 hk...

Lækker Aquamist-løsning også, det må jeg sige. Især lampen er en flot detalje.

Mon ikke der kunne hives 35.000 ud af byggebudgettet, når dette bliver muligt for os NA'ere også.... :wink:
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Henrik N » lør 16. apr 2011 21:34

Ser sgu godt ud Jeppe..... både dynoen og installationen af methanol-/vandsprøjt systemet. Jeg formoder at sprinklervæskebeholderen dermed bibeholdes i sin oprindelige form?

Eneste umiddelbare bekymring er beholderens størrelse..... afhænger selvfølgelig af, hvor langt man kører og hvor tung en højrefod, man er udstyret med..... men kunne godt se ud som om refills bliver en jævnligt tilbagevendende begivenhed :)

Men heldigvis virker det hele meget gennemtænkt...... her tænker jeg på indikatoren for forbrug samt væskestand.... ser vildt gennemført ud :)

Kan kun gå for langsomt med at få mit kit over Atlanten... suk :evil:

Hvor køber man i øvrigt methanol???? Mindes ikke jeg har set annoncer fra broderfolket hinsidan...... \"fejlproduktion sælges\" :lol:
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Henrik N » lør 16. apr 2011 21:43

Hmmmmmmn............... gad vide om den kunne snige sig op i nærheden af de magiske 200 hk med en anden manifold og highflow cat????

Jeppe........ du er jo fuld af pionerånd..... tjekker du lige inden vi andre investerer??? :D
Brugeravatar
Henrik N
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tors 4. jan 2007 20:13
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf one-niner » lør 16. apr 2011 21:59

Henrik N skrev:Hmmmmmmn............... gad vide om den kunne snige sig op i nærheden af de magiske 200 hk med en anden manifold og highflow cat????

Jeppe........ du er jo fuld af pionerånd..... tjekker du lige inden vi andre investerer??? :D

Jeg tror, at man måske er ved at være tæt på benzindyserne og -pumpens begrænsning... so be careful.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf hasse » lør 16. apr 2011 22:23

Jepperimmen:
\"..Så har jeg da lige fået min bil hjem i garagen igen efter syn og sidste opgradering hos CCR ..\"

I hvilken rækkefølge?

Altså:
1. syn 2 opgradering.
eller
1. opgradering 2.syn.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf jepperimmen » lør 16. apr 2011 22:33

Henrik N skrev:Jeg formoder at sprinklervæskebeholderen dermed bibeholdes i sin oprindelige form?

Hvor køber man i øvrigt methanol???? Mindes ikke jeg har set annoncer fra broderfolket hinsidan...... "fejlproduktion sælges" :lol:

Ja, sprinklerbeholderen røres der ikke ved

Spørg fx http://www.dankemi.dk/ efter en forhandler i dit område. Jeg købte hos http://www.ca-autodele.dk/ Pris for 25 liter methanol og 25 liter demi vand: I alt 500,-
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf jepperimmen » lør 16. apr 2011 22:35

hasse skrev:I hvilken rækkefølge?

Bilen er synet som den står nu. Vandsprøjt øger ikke effekten, men er en effektiv garanti mod tændingsbanken.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf hasse » lør 16. apr 2011 22:42

Letter på kalechen :lol:
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Bent » søn 17. apr 2011 21:12

jepperimmen skrev:Fik jeg nævnt at bilen kører PI... GODT! For de af jer der har prøvet den sølvgrå testbil, kan jeg kun tilføje min særdeles subjektive mening: Min kører endnu bedre :D

Der kan jeg godt tro på +10hk ved samme omdrejningstal og 10nm, det giver lige en mærkbar forskel
jepperimmen skrev:Dyno-måling skal I da heller ikke snydes for, den yder 191 hk og 236 Nm. Det er lidt mere end den sølvgrå, hvilket nok kan tilskrives at jeg har en anden bagpotte på.

Tror simpelthen, du har mere kompression i din motor, end der er i den sølvgrå "testbil", mener udstødnings hk er mere "high-rev"
Du skriver +52hk, det er +52hk ved ca. 1000 omr. mindre det gi'r en forskel
Kan kun gentage migselv: det ikk' så ring
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Ken » tors 5. maj 2011 18:51

Hvad er fordelen ved det nye kit, frem for det \"gamle\"?
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf jepperimmen » tors 5. maj 2011 21:28

Ken skrev:Hvad er fordelen ved det nye kit, frem for det "gamle"?

Det forstår jeg ikke - der er ikke noget "nyt" eller "gammelt kit"?
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Ken » fre 6. maj 2011 07:47

:o

Hvad er fordelen ved dit nye (methanol/vandsprøjt/Aquamist HFS-2) -KIT og CCR's udgave?

Udover separat beholder og overvågning af niveauet, selvfølgelig...
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf ccr-racing » fre 6. maj 2011 08:06

Hej,

Det kit som I så monteret på demobilen hos os har også overvågning af niveuaet osv. Men det er udgået af produktion. Det nye HFS2 system udmærker sig ved at have lidt flere justeringsmuligheder, men til gengæld er selve pumpen til systemet \"vokset\", hvilket umuliggør montering i motorrummet. Derfor har vi valgt at flytte hele arrangementet til bagagerummet og lave en seperat tank.

Så kort fortalt - det er pumpestørrelsen som er den største forskel
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19

Indlægaf Ken » fre 6. maj 2011 08:32

Garzon du moppe!

Større pumpe= højere tryk og bedre forstøvning?
Titanium NB
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron