Niels skrev:PS: jeg kan ikke rigtig se at intercooleren er tilsluttet på foto, hvor man ser oppefra
Slangerne til intercooleren går ned/op langs kølerens sider. Intercooleren, som ikke er ret stor, sidder foran køleren inde i "gabet". På billedet af intercooleren kan man lige skimte slangerne i begge sider af intercooleren.
I det hele taget fylder kompressor-kittet ikke ret meget i motorrummet.
Jeg har endnu ikke fået min sports-alu-køler monteret, men da den fylder "bagud" i forhold til standardkøleren skulle det ikke give noget bøvl.
Som det ses af billederne går udluftningsslangen fra ventildækslet på indsugningsrøret før kompressoren. Jeg har derfor overvejet om der skal monteres en oil-catch-tank til at opsamle oiledampene, så de ikke kommer til at forurene kompressor og intercooler. Jeg har forhørt mig om oil-catch-tank i en anden tråd, men det er åbenbart ikke noget der benyttes af five-speed.dk medlemmer. På udenlandske fora er der masser af brugere med trykladning, der har monteret oil-catch-tanke (ja endda flere styks pr udluftning), men ingen har dokumentation på at tanken(e) vitterligt samler olie og dermed er pengene værd.