Mogenz skrev:jeg bringer lige den her op igen.
mest fordi jeg selv er har kigget på det stroker kit.
Men hvad skal egentlig skiftes ud fra en standard NB1.8 jubii model.
klart nok delene i sættet men ellers ?
jeg har ingen intention om at min bil skal larme mere så jeg vil helst undgå de åbne KNfiltre. Men hvis det er en vigtig den er det jo ikek alverden.
kan det være en fordel (mere end bare almindeligt) at købe en 4-2-1 manifold med eller en 4-1 ? og skal resten af udstødningssystemet også skiftes eller er det fint som det er i forhold til airflow ?
ved godt der er ngoen der siger at turbo er den eneste vej frem ...men det her virker bare mere neutralt (personligt synes jeg der går sådan lidt brian iden med sådan en piftende turbo)
Var nu ikke for at fornærme piphest der suser rundt med en. Hvilket i øvrigt har forbedret hans 0-100 tid mærkant
Hej Mogenz,
Jeg tror faktisk godt du kan få turbokit, som ikke "pifter", det er vel bare et spørgsmål om hvilken blow off valve (BOV) du vælger at sætte på. På min Seat er der i stedet for en BOV et tilbageløbssystem og den siger ingen "pifte -lyd".
Det lyder nu ellers rigtigt godt -
Zoom zoom zoooooomtzzzzzh...
Med en turbo kommer din bils udstødning faktisk til at larme en del mindre, og det lyder umiddelbart som om det vil passe dig godt.
Vores nabo kom, en dag jeg skulle til at køre en tur i Mazdaen, ud og sagde "hvad har du lavet ved din bil? Jeg har lagt mærke til at din bil larmer mindre..." Og, ja han lød faktisk glad da han sagde det...
Jeg tror du, hvis du vil have flere hk., vil få mest ud af: nye stempler, plejlstænger, et turbokit, kobling og måske en anden og bedre (=mindre restrektiv) udstødning.
Men sørg for at opgradere dine bremser inden du begynder at lave turbo!
Det er rart at kunne køre stærkt, men endnu rare at kunne stoppe i tide...
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.