Tomgang inden dyno måling

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Viggoman » lør 20. nov 2010 16:03

@ Christian

Motorstyringen vil selvfølgelig spille ind og det regnestykke jeg bruger er rent teoretisk for at vise lidt om sammenhængen mellem IAT og effekt.

ECU'en vil arbejde med en korrektionsfaktor for IAT så AFR værdierne holdes tættest muligt på targets. Og tændingtsidspunktet kan også ændres af ECU'en for at undgå tændingsbanken.

Afhængigt af hvordan ECU'en er programmeret med diverse korrektionsfaktorer mv. kan en højere IAT give et effekttab der afviger fra det teoretiske. Jeg synes dog en 20% forskel lyder af temmelig meget.

AFR værdierne er ikke vist på udskriften fra rullefeltet, blev de logget ?
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 11:34
Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf ccr-racing » lør 20. nov 2010 16:41

ja - og husk på at fabriksecu'er ofte arbejder med en ret stor sikkerhedsmargin, så indvirkningen kan være ret kraftig. Især på tændingsinstilling ift IAT.

Derudover spiller indsugningens design også en rolle og på den omtalte bil var luftfiler og indsugningsrør afmonteret.

AFR blev ikke logget på de pågældende rulninger. Det tager noget ekstra tid at rigge udstyret til, så det gør vi normalt ikke til denne type træf.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over om de 20% er meget eller lidt. Da bilen ikke tidligere har været målt på vores felt kan der evt også være et par procentpoints forskel mellem felterne som spiller en rolle.
ccr-racing
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 21:19

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron