Hvis i overvejer at skifte bremserør

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf MrT » tors 9. apr 2009 23:19

I min Haynes manual står der:

When replacing brake lines, be sure to use the correct parts. Don't use copper tubing for any brake system components. Purchase steel brake lines from a dealer or auto parts store.


Gad vide hvad de har imod kobber bremserør?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf Claus » fre 10. apr 2009 00:27

Det de mener er at stål og kobber ikke må bruges sammen.
De er bange for galvanisk tæring.

Så brug du blot kobber, men gør det hele vejen...
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » fre 10. apr 2009 09:00

Uanset at et værksted, som bl.a. gør det i bremserør, har fortalt mig det modsatte \"..sker ikke noget ved at sammensætte kobber-stål..\" er jeg mest tilbøjelig til at give Claus ret:

Risiko for galvanisk tæring.

Og hvorfor løbe risikoen?

Hvor stor risikoen er, ved jeg ikke. Olie (bremsevædske) er vel ikke den typiske elektrolyt. Men rørene kan vel blive våde.

Når det er \"sagt\", kan vi jo ikke komme uden om, at selv ved at udskifte til kobber hele vejen, vil forskellige metaller - kobber><stål/jern - komme i forbindelse med hinanden: Ved sammenføjningerne.

Og det ER lettere at arbejde med kobberrør - skulle jeg hilse at sige.
Og dermed lettere at få det til at passe 100%. For det skal det. Specielt ved kraverne-samleled.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf MrT » fre 10. apr 2009 09:48

Okay, så det er kobber+metal rør de mener er skidt, got it!

Nogen af jer der har prøvet at skifte bremse/benzinrør fra en grav, eller er det ligeså bøvlet som hvis man ikke har en lift tilrådighed?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT
 
Indlæg: 1145
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 10:16

Indlægaf hasse » fre 10. apr 2009 10:57

Påskespørgsmål:

Hvad tror du selv?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf motorbøllen » fre 10. apr 2009 11:01

Det kan du såmænd godt, men du skal nok påregne at bruge lidt ekstra tid, da kanten af graven kan besværliggøre det lidt, men umiddelbart ja.

Hvis du kan smide bilen op på 4 bukke, så er det bare at klø på.

Vilje og tålmodighed så du ikke hærger noget.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: fre 4. jul 2008 21:21
Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf Claus » fre 10. apr 2009 13:11

Hasse, du må ALDRIG bruge det værksted såfremt det er deres holdning.
Det er er basis viden man får på grundskolen på mekaniker, VVS eller smedeskolen.

http://www.mikrov.dk/sw8619.asp

Se eksemplet til sidst i den video...
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » fre 10. apr 2009 13:44

Undgår i det hele taget værksteder (og det er lykkedes mig indtil nu).

Og hvis jeg skulle få brug for et værksted, dvs. jeg kan ikke selv klare det, kender jeg et på Fyn!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » fre 10. apr 2009 19:40

Claus skrev om af blande forskellige metaller ifb. bremserørene:
\"\"Det er er basis viden man får på grundskolen på mekaniker, VVS eller smedeskolen.\"
Altså NIX blanding af materialer.

Mon vi kan beskytte vor kære dyt med en eller anden form for tærezink??

Jeg tænker IKKE på at komme dytten ned i et zinkbad!!!

Mon det er elektrolyse, der gør, at de danske vinterveje er så slemme ved bilerne?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron