Olietemperaturmåler

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf hasse » tirs 18. sep 2007 22:57

Kuksi.
Det er \"sjovt\", at du nævner det llllaaaannngggeee tidsrum, der er gået siden du havde noget med VDO at gøre.

HVIS jeg ikke husker meget galt, tror jeg faktisk, at jeg i 60-70'erne (altså 1900'erne!!!!- ikke 1800dittoerne) havde VDO i min Triumhp.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » tirs 18. sep 2007 23:30

Slog lige op på IL igen.

Slog så op med søgekriteriet VDO ....ups!!!!!!.... så skal jeg love for, at der skete noget.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » tors 20. sep 2007 00:12

Tror, at jeg har fundet en \"prop\" jeg kan bruge.
Ikke i DK men udenlands:
www.egauges.com under adapters and buchings

Utroligt (synes jeg), at IL ikke kan oplyse modstanden i deres føler.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » man 24. sep 2007 13:36

HVIS man -som jeg -er kommet til at købe en ProSport gauge fra deres serie med røgfarvet glas (visninger er umulige i dagslys) kan det godt lade sig gøre at tage kransen af og lave et nyt, gennemsigtigt \"glas\" af plastic (ikke reklameruden denne gang).

Min måler kan aflæses i dagslys uden besvær.

Og lysfarverne på skærmen (4-5 forskellige kan vælges) har jeg ved natkørsel.

Og jeg må tilstå:

Der er sgu' noget Eurofighter over instrumentet om natten.

Men det burde ikke være nødvendigt at lave et instrument om, så aflæsning kan ses i dagslys.

Det bør nok lige for en god ordens skyld nævnes, at det med manglende aflæsningsmulighed i dagslys specielt gælder, når der køres i åben vogn.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Tobster » man 24. sep 2007 13:59

Skal vi aldrig se nogle billeder af installationen? :D
Torben, NA '90, Billeder
Tobster
 
Indlæg: 384
Tilmeldt: ons 13. jun 2007 17:20

Indlægaf hasse » man 24. sep 2007 14:22

Det er s'mænd ikke noget at vise frem:
2 instrumenter i(AFR og olietemp-måleren) en 2 instrument gauge pod placeret på venstre stolpe.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf altid6 » man 24. sep 2007 15:13

Jeg har VDO instrumenter i min, købt hos chromedesign i Tyskland og er ekstremt tilfreds med udseende og kvalitet. Har en krom midterkonsol med voltmeter og ur som på billederne og selvfølgelig en stor rød starter button fra en Honda S2000 :D . På billederne er de godt nok røde instrumenterne, men mine er grønne, så som Hasse, så er der dømt total eurofighter i mørker, hvor alle instrumenter har grønt lys, med hvid baggrund. Har ingen problemmer med at aflæse mine instrumenter med toppen nede og sol. Billede Billede
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf hasse » man 1. okt 2007 11:17

For at I ikke skal dumme jer overfor sagkundskaben eller andre:
Bundproppen på NA ER en M14x1,5 type!!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » ons 3. okt 2007 16:20

Anskaffede en Oil Filter Adapter fra Astina.dk - den, der skal bruges til MX5 er type 3/4\"x16 UNF-16. Der medfølger 2 gevind.

Der er 3 indgange og ingen problemer med at skrue en 1/8 NTP (føleren) ind i den. Brugte gevindtape (vist nok noget teflon af en eller anden art).

Jeg har monteret den på min remote oliefilterholder, der sidder på \"brandmuren\".

Adapteren kan sagtens (og jeg er lige ved at tro, det er det normale) monteres på motorblokken.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » ons 3. okt 2007 16:21

Anskaffede en Oil Filter Adapter fra Astina.dk - den, der skal bruges til MX5 er type 3/4\"x16 UNF-16. Der medfølger 2 gevind.

Der er 3 indgange og ingen problemer med at skrue en 1/8 NTP (føleren) ind i den. Brugte gevindtape (vist nok noget teflon af en eller anden art).

Jeg har monteret den på min remote oliefilterholder, der sidder på \"brandmuren\".

Adapteren kan sagtens (og jeg er lige ved at tro, det er det normale) monteres på motorblokken.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf And » tors 8. apr 2010 21:17

Hej

Jeg har så købt mig en oliefilter adapter ved IL Motorsport. Denne er beriget med tre huller, men desværre er der kun én blindprop med i sættet!
Nu mangler jeg så en blindprop til at dække det sidste hul.

Hvem kan fortælle mig hvor disse købes - det er jo \"bare\" en prop med 1/8\" NPT gevind. Umiddelbart har ingen af reservedelspusherne dem på deres hjemmesider.

I øvrigt købte jeg et olietemperatur ur på EBAY fra nedenstående link for kun 40 EURO inklusiv forsendelse fra USA.
http://www.glowshiftdirect.com/black-7- ... uge-1.aspx
Uret er i øvrigt IKKE med det sorte/mørke glas som har voldt andre kvaler.

For at gøre sagen endnu mere lykkelig, så bestilte jeg det før påske og det var leveret hjemme hos mig en uge senere (til trods for påsken!). Bedst af alt var at jeg for første gang IKKE skulle betale told og moms af varen - den var gledet \"ubemærket\" igennem! :D
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf hasse » tors 8. apr 2010 21:36

Du bor jo i en gammel værftsby.

Prøv en af værktøjsforretningerne eller et af vvs værkstederne.

Som du selv skriver \"Det jo bare en prop....\"

Husk tætningsmasse, når du skruer dem i.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf And » tors 8. apr 2010 21:38

hasse skrev:Du bor jo i en gammel værftsby.

Prøv en af værktøjsforretningerne eller et af vvs værkstederne.

Som du selv skriver "Det jo bare en prop...."

Husk tætningsmasse, når du skruer dem i.

God ide - dem vil jeg lige kaste mig over. Jeg forventer i øvrigt at tætne den med en omgang teflon-tape - model VVS :)
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf And » ons 14. apr 2010 18:19

Efter forgæves besøg fire forskellige steder var der succes hos Svendborg Hydraulik - de havde dem i spandevis og manden vidste (som den eneste) lige med det samme hvad jeg skulle bruge. Super service og prisen kan jeg ikke klage over... regningen var for dyr at skrive, så den var gratis :D

Nu skal skidtet bare sluttes til og så har jeg et ur mere at kigge på :)
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf jepperimmen » ons 14. apr 2010 21:02

Tænker også på et par ekstra instrumenter nu jeg har fået trykladning. Men går nok efter AutoMeter. Olietemp og boost står på min ønskeseddel:

http://www.autometer.com/cat_gaugedetai ... h&gid=3298

http://www.moss-europe.co.uk/Shop/ViewP ... ortOrder=2 (kan fås med sort ring)

Nogen der har erfaringer med AutoMeter?
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen
 
Indlæg: 916
Tilmeldt: tors 25. mar 2004 15:54
Geografisk sted: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron