Færdig...!
Hvad har jeg så lavet ved den:
Installering af Jackson Racing CAI + lidt portning af denne ved Air Flow Meter og varmeisolering hvor det var muligt.
Rensning af spjældhus og ny pakning.
portning og polering (feathering) og fjernelse af støbegrater af Intake Manifold + portmatching op imod pakning (Hondata Heatshield)
bagefter rensning i \"vandbad\" - trykluftgennemblæsning - støvsugning.
MEGET forsigtig portmaching af topstykke (nu får jeg sikkert ballade). Fremgangsmåde:
Forsigtig tilpropning af alle åbninger med propper i overstørrelse af skumgummi, trykket næsten helt ind til ventilerne i cyllinderåbningerne.
Portmatching med Hondata pakningen som skabelon (som på manifold - med flexibel aksel og Dremel sliberundeller)
Jeg gik kun efter portmatching, turde ikke pudse mere end max 5 mm. ind i topstykket - kunne heller ikke komme længere for skumgummiet.
Grundig rensning med støvsuger lirkede en prop ud ad gangen langsomt mens jeg støvsugede som en gal.....! MANGE Sommerfugle i Maven.
Er meget sikker på at
intet skidt og slemme spånner, slap ind i topstykket.
Ny kølervæske påfyldt og endelig....
Ret Nervøs 1. opstart - lod lige motoren tørne lidt uden tændrørshætter (den har ikke været startet i 2½ måned).
På med Hætterne, - Triumf! den startede med det samme og ingen tegn på problemer eller mislyde. (håber heller ikke de kommer)
Meget hurtig speeder-respons, lækker \"Sug-Ompff\" lyd fra CAI'en
Glæder mig til at få den på vejen 1. marts.
Lige nu er jeg igang med montering af Il motersport's Power Window Kit og et rundt ur + lille rum til mobil/mp3 afspiller under bilradioen og så lige et par sorte måtter med MX5 logo.
Godt med VinterGarageFerie. (bare familien ikke snart melder mig savnet)
Musikeren