Hasse skrev:
Har du konstant (sikkert ikke) airtemp. koblet på Bipse'n?
Eller \"kun\" indtil du mener, at tændingen er, som den bør være?
Og så justerer du tændingen på den normale måde?
Det er jo indgangen til temperatur kompensering, man bruger til at koble til potentiometeret. Så man kan jo godt sige at airtemp er tilkoblet... den regulerer bare ikke aut. men kun når/hvis jeg drejer på potentiometeret.
Du sætter potentiometeret i midterstilling, og justere din tænding som normalt (jeg valgte 18°). Da midterstillingen svarer til 2 tændte lysdioder (i tomgang) på Bipse'n, som jeg kan slukke ved at dreje den ene vej. Og 4 tændte, ved at justere potentiometeret den anden vej. Det giver mig en samlet justering fra kabinen på alt mellem 22° og 14°.
Kunne godt hen over sommeren mærke på de varme dage, at der måtte man lige trække 2° fra, så jeg reelt kørte med 16°.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:
BillederIf it ain't broken, why not tweak it?