Jeg har stadig til gode selv at sidde bag rattet i en ND.
Men jeg ved hvordan den elektriske servo styring er at køre med på min Megane Sports Touring. Styringen er ganske løs når det går lige ud, og man må konstant sidde og lave små justeringer. Justeringer som jeg havde opfattet som ratslør for 30år siden.
Jeg formoder at Mazda i ND har valgt en bedre løsning end franskmændene har, men skulle man have lyst til at nørde har jeg undersøgt muligheden for at ændre på dette.
Det nemmeste er at finde sikringen, og pille den ud og så prøve hvordan det er at køre ligeud i bilen. Den vil sikkert ikke være rar på en P-plads længere.
Der findes en ganske fin beskrivelse af hvordan man kan få kontrol over servo hjælpen her. http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=111532
Når det er sagt, så tror jeg ikke lige at jeg selv havde mod på at gøre dette på en ny indkøbt ND. Men måske nok på familie containeren der ikke længere er garanti på, og hvor det opleves at være ganske irriterende.
Jeg har valgt at poste indlægget herinde, da det nok mest har teoretisk interesse og Five-speed.dk i mine øjne var det rette forum. Så kan andre der måtte falde over det, og fandt det interessant jo evt. linke hvis de syntes.