erfaringer efterlyses

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

erfaringer efterlyses

Indlægaf brian tolstrup » tirs 25. okt 2005 21:00

jeg har lige fået mig en meget fin british racing green NA fra 91' den kører sgu godt,har stillet tændingen frem til 14 grd, og overvejer nu at bestille følgende fra mx-5 parts i england; bypass rør istedet for kat. k n filter eller j r filter med koldluft afskærmning,tændkabler og lidt \"længere\" tændrør.
jeg har selvfølgelig læst rewievs på salgsiden,men vil nu gerne høre om jeres erfaringer med nogle af delene.
jeg kunne godt mærke da tændingen blev stillet højere,og vil gerne sænke bilen med justerbare koni støddæmpere og fjedre,så kan jeg jo hygge mig med at skrue på det af og til.
kører med 15' hjul så der skulle være komfort nok.
hvad med at øge sporvidden?
nogen der har prøvet det med skiver og længere bolte fra IL i tyskland?
brian tolstrup
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: fre 5. aug 2005 12:30
Geografisk sted: fyn

Indlægaf Danny » ons 26. okt 2005 15:50

Tillykke med bilen.
Jeg er ret sikker på, at det med at afmontere katalysatoren og montere sporviddeforøgere er ulovligt her i DK. Bare så du ved det..

Af de modificeringer du nævner har jeg kun prøvet andre tændkabler. Det er Magnacore 8.5 mm fra www.mx5parts.co.uk og de virker fint endnu (har siddet der 1 år nu, så det burde de også). Derudover pynter de lidt under hjelmen.
Hvis du vil gå den lovlige vej med kat'en, anbefaler jeg en fra Flyin Miata. Min originale døde sidste år og den her har jeg aldrig fortrudt, at jeg købte. Den har også et højere flow og meget lavere pris end Mazdas.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Webmaster » ons 26. okt 2005 16:22

Har selv tænkt på det med at fjerne katalysatoren.. så jeg kan kun opfordre dig til at købe en, så du kan fortælle om det virker ;o))

Koni er altid godt... Rigtigt godt... 8) Tændkabler går hurtigt i stykker, så det er nok foruftigt at udskifte dem hvis de ikke er helt nye. Brug standard tændrør (helst NGK BKR6E-11) det fungerer bedst. Jeg har prøvet de andre, og lad os bare sige at de kostede lidt mere - og det var så det.

Har i øvrigt gode erfaringer med at bestille fra MX5parts.

Lad os høre hvad du finder ud af, og hvordan det virker.

(Pæn farve du du har valgt din MX-5'er i :lol: )
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf brian tolstrup » ons 26. okt 2005 19:56

jeg er bekendt med at visse ændringer er ulovlige,men det kører bilen måske ikke dårligere af :twisted:
kan jo nøjes med at køre med visse modifikationer på bane.
tror jeg hopper på den med bypassrør,har lige hørt i dag fra anden kilde at man risikerer at få en regning på told/momsdifference ved køb af dele i udlandet?
tror nu det var noget vrøvl,men bedst at være sikker :?

har også tænkt mig at file manifolden som jeg har set omtalt et andet sted.
man skal jo have de lange vinteraftener til at gå med noget fornuftigt.
brian tolstrup
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: fre 5. aug 2005 12:30
Geografisk sted: fyn

Indlægaf Webmaster » ons 26. okt 2005 20:19

brian tolstrup skrev:....har lige hørt i dag fra anden kilde at man risikerer at få en regning på told/momsdifference ved køb af dele i udlandet? tror nu det var noget vrøvl,men bedst at være sikker :? ...
Har nu aldrig oplevet den slags problemer ved bestilling indenfor EU. Det er tilgengæld pi... irreterende når man bestiller fra US :twisted:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Freestyler » tors 27. okt 2005 11:34

Hvis motoren er standard, får du ikke ret meget ud af at fjerne kat'en, andet end en usædvanlig irriterende rungelyd i udstødningssystemet.

Jeg kørte i kort tid med et bypassrør på min (den er turboladet og blæser en del mere luft igennem systemet). Men blev hurtigt træt af lyden og købte en high-flow kat fra MX5parts. Jeg kunne ikke mærke nogen form for restriktion i den nye kat i forhold til bypassrøret. Til gengæld trak motoren mere rent og lyden fra udstødningen var igen til at holde ud.

Freestyler
'93 Brilliant Black, 20 PSI
Brugeravatar
Freestyler
 
Indlæg: 110
Tilmeldt: fre 9. jul 2004 07:33

Indlægaf Danny » tors 27. okt 2005 17:25

har lige hørt i dag fra anden kilde at man risikerer at få en regning på told/momsdifference ved køb af dele i udlandet?


Som Webmaster siger er der ikke rigtig noget af den slags sålænge man bestiller fra EU.
Men fra USA f.eks. skal du lægge 25% moms til og ca. 5% told (afhængig af hvilken bildel der er tale om). Så for at regne det ud, skal du tage varens pris+fragt til DK, lægge told til og til sidst momsen. Men jeg har engang hørt om en der vist nok fik selskabet til at nedskrive beløbet på fakturaen, så det beløb der skulle regnes told og moms af blev væsentlig mindre.......... Men det er jo selvfølgelig bare en historie jeg har hørt.... :twisted:
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf brian tolstrup » tors 27. okt 2005 19:36

ok havde du en anden potte på bilen samtidig med bypass røret?
jeg har en remus bagpotte på,den lyder rigtig godt,uden det er for meget,og med et godt sner,når der kommer flere omdr. på.

har du solgt dit rør så?
ellers ku jeg jo købe det måske?
vil nu nødig have at bilen kommer til at larme,selvom jeg hedder brian.. :?
brian tolstrup
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: fre 5. aug 2005 12:30
Geografisk sted: fyn

Indlægaf hasse » fre 28. okt 2005 00:38

Klog af skade vil jeg ikke komme med kommentarer om erstatningsrøret.
Har det selv. Kører dog ikke med det til daglig.

Jeg vil anbefale dig:
Keith Tanners \"Mazda MIATA MX5 Performance projects\".

Så får du din lyst styret mht. at hente inspiration - gode ideer!!!

Værkstedmanualer går jeg ud fra at du har anskaffet dig IKK??
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Freestyler » fre 28. okt 2005 07:17

brian tolstrup skrev:ok havde du en anden potte på bilen samtidig med bypass røret?

Ja jeg havde en dual-bagpotte fra Postert Tuning på. Ellers havde der jo været fri udblæsning.

Jeg vil gerne sælge dig den, hvis jeg ellers kan finde den igen ude på værkstedet. Den er hjemmelavet af et rør og de to flanger fra den originale kat, men den passer fint.
'93 Brilliant Black, 20 PSI
Brugeravatar
Freestyler
 
Indlæg: 110
Tilmeldt: fre 9. jul 2004 07:33

Indlægaf brian tolstrup » fre 28. okt 2005 10:50

har skam købt keith tanners udmærkede bog,samt track drivers guide :D godt at have lidt litteratur,når vejret er dårligt.

jeg tror nok at bypassrøret måske lyder tilpas med orig. potte på og nok for slemt hvis man har en sportspotte på også.
men det er guld værd at høre jeres erfaringer med det,inden jeg selv køber noget jeg måske ville blive træt af.
jeg er meget tilfreds med lyden som den er nu.

skal der bores eller på anden måde ændres noget ved montering af koni dæmpere?
brian tolstrup
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: fre 5. aug 2005 12:30
Geografisk sted: fyn

Indlægaf Webmaster » fre 28. okt 2005 12:06

brian tolstrup skrev:skal der bores eller på anden måde ændres noget ved montering af koni dæmpere?
Ja, der er to skiver hvor der skal fjernes en lille del. Prøv at se instruktionen til montering under http://www.five-speed.dk/Downloads.htm
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf hasse » fre 28. okt 2005 13:58

Hvis det er de \"gule\" (ihvertfald dem, jeg købte for nogle år siden) skal du glemme alt om billedet med skruetvingen.

Dæmperne reguleres på 2 måder:
1. C-ringen på selve dæmperen. Placeringen kan ændres efter monteringen med brug af fjederpresser.
2. Drejeknappen på toppen. Altid tilgængelig.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden


Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster

cron