Viggoman skrev:Justeringen gaelder kun haandbremsen, saa ingen grund til at dappe pedalen. HUSK: haandbremsen maa ikke vaere trukket og haandbremsekablerne skal justeres helt slappe. Juster saa kaliberne som foreskrevet og slut af med at justere handbremsekablerne.
(beklager de manglende danske karakterer, men jeg fordriver tiden paa Malta. Fedt sted i oevrigt
)
Tjah bagvognen blev ordnet i dag - dog ikke uden lidt modstand.
Højre side gik udemærket, intet at bemærke her - bortset fra en bøf med nogle fjederclips og en stædig (m)and der ville montere dem før caliberen kom på... det gik meget lettere da jeg opdagede de kunne monteres bagefter...
Venstre side var værre... caliberen sad fast på gliderne. Stemplet vandrede fint, men det viste sig at vedkommende der havde smurt de tre andre calibre åbenbart havde overset den fjerde! Ingen fedt og en del tæring på glidefladerne - øv, øv og 3x øv. Værst medtaget var selvfølgeligt den øverste, som netop ikke lige er til at skifte.
Igang med noget fint smergellærred kombineret med slipol til at rette ridserne ud igen, også inde i caliberens gliderflade. Efter ca. en times tålmodigt arbejde var resultatet så godt at jeg tror på det nok skal holde med smøring og kærlighed! I øvrigt var bag-skiverne ikke så slidte igen, men med nye på lager så kunne jeg ligeså godt skifte dem.
Efter skidtet var samlet og pedalen aktiveret en del gange løftede jeg bagenden op for at tjekke håndbremsen. Her synes jeg at den faktisk bremsede jævnt, måske med lidt overvægt til den ene side, men hvor præcis skal man være her... flueknepper vi eller er den ligeglad?
Ved ca. 8 klik på håndbremsegrebet kunne der næsten ikke trækkes mere - derefter var det næsten vold der skulle til.
Glæder mig helt til at køre en prøvetur i morgen for at nyde nye bremser... og køre dem til! Meeen tror vist lige jeg skifter olie og benzinfilter inden jeg når så langt.