Har mekanikeren ret?

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Har mekanikeren ret?

Indlægaf Danny » tirs 16. aug 2005 16:38

Jeg går og pusler med undervognen i tiden og har i den forbindelse overvejet de justerbare undervognsbøsninger fra FM.

Men i går var jeg så inde ved Mazda ved Herning efter nogle pærer og andet småt, og spurgte lige en tilfældig mekaniker om han havde nogle bemærkninger til at jeg ville galvanisere ophænget og komme de førnævnte bøsninger i.

Han svarede at selve galvaniseringen nok ville gøre hullerne mindre så de skulle bores lidt op igen, det havde jeg godt regnet ud.
Men angående bøsningerne sagde han, at de aldrig bliver slidte eller skal skiftes! Han havde i hvertfald aldrig hørt om det eller skiftet nogen.

Jeg ved godt at der også ligger noget performance i det at udskifte dem med polyurethane (er det det der hedder teflon på dansk?), men det kan da ikke være den eneste grund til at så mange har udskiftet dem?
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Webmaster » ons 17. aug 2005 08:37

Alle gummibøsningerne bliver trætte med tiden. Da Andreas udskiftede dem, der sad i \"kødbenene\" kunne jeg se hvor slidte de var. De var rigtig møre!

Ham Norman H. garrett III, som var med til at lave bilen, skriver i hans bog - at det eneste man bør gøre ved en 10 år gammel MX-5 er, at udskifte alle gummibøsningerne. Om det så skal være til Polyurethan eller gummi er så en trossag.

At mekanikeren aldrig har udskiftet disse, skyldes nok at de biler der kører rundt og er 10-15 år gamle sjælden bliver puslet/plejet med samme energi som en MX-5 - men bare holdes i live.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Tilbage til Tuning og modificering