Har just været nede hos den lokale \"synsbøddel\"
og jeg var spændt som en lille fjeder på, om den lille frække tøs
ville bestå eksamen.
\"synsbødlen\", gloede lidt på min udstødning, men besluttede
sig for ikke at spørge til godkendelser.
lidt senere efter af \"tøsen\" havde bestået lys og bremsetesten
til UG, tøede han lidt op \"den er jo helt vild med at bremse.... citat synsmand\" (jeg havde også lige tjekket bremserne og smurt glidepinde og det kan nok være... men jeg var lidt spændt på om han sagde noget til min ombygning af blinklys til kørelys, men det gjorde han ikke)
Så poppede han kølerhjelmen og spurgte lidt til hvorfor jeg havde
dækket luftfliterkassen sådan til ?
(den er pakket godt ind i det materiale
man bruger i nede sydpå til at sætte i sin forrude, når bilen er parkeret, så der ikke bliver 90 grader i kabinen + at jeg har ændret insugningen . så den får sin luft fra 4 stk. sugeslanger ude i \"munden\", som så ligeledes er \"Powerwrappet\".
I dagens anledning havde jeg ilagt et standard luftfilter, normalt kører jeg med et freeflow panelfilter og så har jeg bygget en
tynd/let plastickasse som har 2 lag \"Frontrude-isolering\" som så sættes over luftfilterkasse og Airflow-meter'en. den var også blevet hjemme i garagen i dag...)
han virkede tilfreds med min forklaring om koldere luft og kommenterede ikke den lidt alternative indsugningsvej.
Så skulle bagdækkene (195/50 R 50 - Spritnye Pirelly P6000 lige have et ord med på vejen)...
(aah. de er da vist lige lidt brede, og du skulle se at få sat nogle stænkklapper på... citat) ....
stænkklapper Nej da!! den ser 200% frækkere ud uden... Johnny og Brian i deres udslidte Golf 2 med tonede ruder må sgu' bare holde afstand, eller blive \"sandblæst\"
Så kom turen til udstødnings-udledningen (jeg tænkte på timingen der var sat til 14 grader, og hele \"performance-udstødnings-systemet\" uden
Tüv godkendelser.... ,jeg havde dog for at pynte på det lige skiftet motorolie og filter)
Dommen den overholder ikke helt værdierne...
er motoren helt varm
(det var den.. jeg havde lige kørt den varm både bykørsel kun i 2. og 3. gear og ud på landevejen ved 5500 - 6500 omdr. og timet synstiden perfekt, så han åbnede porten straks jeg ankom)
\"jeg tager lige en ekstra tur i den og kører den helt varm.. citat\"
Så scorede han sig lige en tur til hvor \"hun\" blev kørt godt ud i gearene, men det er \"hun\" også vant til og kan godt li' det....
tilbage igen, gasmåleren blev isat \"rumpetten\" PÅ BILEN (ellers var den nok ikke gået igennem )
\"Hmm nu går det lige an.. citat\"
Yess bestået Helt glad
NA'er 1.6 årg. 90 med 83.766 MILES på tælleren.
modifikationer:
Timing ændret til 14 grader,
Hjemmebikset Cold Air luftintag, (dog med standard filter i dagens anledning)
195/50 på 15\" fælg, (uden stænkklapper i bag uha uha..),
Racing Beat 4i1 bananmannifold,
Racing Beat highflow katalysator,
Racing Beat Power Pulse Single Tip udstødning.
8.5 mm. Magnacor Performance Tændkabler.
Blinklys til Kørelys ombygning.
Musikeren