Jeg har haft 5´er i et års tid nu og også lidt erfaring med katalysatoren allerede, på den hårde måde desværre. Har længe villet give denne erfaring videre, så nu kommer den.
En dag raslede bilen (kat´en viste det sig at være) og den blev vanvittig langsom i acceleration.
Da problemet var konstateret og en ny indkøbt, viste det sig at der kun var en lille kugle på størrelse med en nektarin tilbage af det filter der sidder i kat´en, og når den ikke raslede satte den sig i klemme så den blokerede for udstødningsgassen, med enormt HK-tab til følge.
Jeg valgte at købe helt nyt udstødningssystem, endte med dual-udst. fra Flyin Miata, kat fra samme og Racing Beat 4-1 header. Alt sammen købt fra Flyin Miata og det kostede mig ca 10.000 med fragt, moms, told osv.
Jeg var meget spændt på de nye stumper og blev da heller ikke skuffet, det er virkeligt anbefalesesværdigt kram! Det er meget høj kvalitet i rustfrit stål med gode svejsninger, og servicen fra FM er helt i top. Og så er der livstidsgaranti på selve cat-backen
Jeg var nervøs for om det mon ville larme for meget, men det lyder fænomenalt
Men nu er det jo et meget subjektivt emne og nogle vil sikkert mene det er lidt for meget.
Så konklusionen af mit første store indkøb til 5´eren er, at jeg ville gøre det igen i et splitsekund hvis nødvendigt. 13 ud af 13 fra mig
PS. leveringstid var 1 mdr pga. kat´en der var i restordre.