Hvilken udstødning?

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf hasse » lør 23. apr 2005 15:24

Der er jo det ved det, at ikke alene er der/kan der være raslelyd, men cat'en virker jo også som en form for prop i systemet.
Jeg har et erstatningsrør, som jeg har prøvet at køre med. Den larmer som et ondt år..hvis sådan et ellers larmer..men der er go i kareten.
Og noget siger mig, at hvis cat'en ikke virker - f.eks. raslelyde - kan det jo også være, at propeffekten er der. Jeg ved det ikke.

Men hvad og hvem kender til andre cat'er og som har kunnet mærke en forskel i positiv retning?
Jeg mener, at jeg kunne mærke forskel på min originale cat og så JR's high flow cat.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Danny » fre 29. apr 2005 14:00

Jeg har haft 5´er i et års tid nu og også lidt erfaring med katalysatoren allerede, på den hårde måde desværre. Har længe villet give denne erfaring videre, så nu kommer den.

En dag raslede bilen (kat´en viste det sig at være) og den blev vanvittig langsom i acceleration.
Da problemet var konstateret og en ny indkøbt, viste det sig at der kun var en lille kugle på størrelse med en nektarin tilbage af det filter der sidder i kat´en, og når den ikke raslede satte den sig i klemme så den blokerede for udstødningsgassen, med enormt HK-tab til følge.

Jeg valgte at købe helt nyt udstødningssystem, endte med dual-udst. fra Flyin Miata, kat fra samme og Racing Beat 4-1 header. Alt sammen købt fra Flyin Miata og det kostede mig ca 10.000 med fragt, moms, told osv.

Jeg var meget spændt på de nye stumper og blev da heller ikke skuffet, det er virkeligt anbefalesesværdigt kram! Det er meget høj kvalitet i rustfrit stål med gode svejsninger, og servicen fra FM er helt i top. Og så er der livstidsgaranti på selve cat-backen :wink:

Jeg var nervøs for om det mon ville larme for meget, men det lyder fænomenalt :D
Men nu er det jo et meget subjektivt emne og nogle vil sikkert mene det er lidt for meget.

Så konklusionen af mit første store indkøb til 5´eren er, at jeg ville gøre det igen i et splitsekund hvis nødvendigt. 13 ud af 13 fra mig :)

PS. leveringstid var 1 mdr pga. kat´en der var i restordre.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf hasse » fre 29. apr 2005 14:42

Jeg har NU fået den nye cat, men resten af udstødningssystemet må jeg - forsøge - at leve med. Erstatningsvaren: JR high performance cat. Samme som den første.
Der er en stor forskel mellem den gamle - udbrændt efter ca 1/2 år - og den nye cat.
Hurtigere acceleration, ingen raslen. At det var cat'en der var noget galt med var evident.

Jeg er ikke pedantisk, men man kan jo godt forestille sig, at internetfirmaer ikke er så omhyggelige, som virksomheden lige neden om hjørnet. Besvær, mas osv. med klager returvarer, erstaningsvarer osv.

Jeg fik den nye cat og på pakken stod bla. 900-390 nemlig nummeret på catten til NA iht kataloget.

Indeni lå en cat med nummer 900-394 !!!!???????

Forstod ikke en skid og bad om en forklaring.
Tyskerne kunne ikke. SÃ¥ jeg skrev til USA.

Og forklaringen kom-eller gjorde den:

The part 900-394 is the raw part number from the Manufacturer. It is not there to confuse but to insure that the right catalytic converter is used in the kit assembly part # 900-390. If you want to look this up on the net you would need to use the number you ordered from the beginning which was 900-390.

Jeg forstår stadig ikke en skid.
I catten er indpræget \"Jackson Racing 900-394\"
Jeg troede faktisk, at det var Jackson Racing, der var \"manufacturer\"

Så conclusionen må være, at der i en cat 900-390 er en cat (killing?) 900-394.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Webmaster » fre 29. apr 2005 16:20

Her ses forskellen på min defekte og nye velfungerende Jakcson Racing Kat:
Billede
Jeg checkede lige om jeg havde et billede hvor jeg kunne se nummeret og det havde jeg:
Billede
Billedet er ikke helt godt, men der står 900-394 :o . Så mon ikke den du har fået er OK :lol:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin
 
Indlæg: 1603
Tilmeldt: tirs 3. feb 2004 10:51
Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf hasse » fre 29. apr 2005 18:19

Tak for billedet.
Jo det ka' jo se sådden ud.

HÃ¥ber det ihvertfald:
For der er altså go i deres cat.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

cat-converter

Indlægaf hasse » tirs 3. maj 2005 19:49

Jeg har været i forbindelse med flyinmiata.com.

De vidste og havde - også - læst, at der var mange problemer med JR high flow cat.
Dette blot til advarsel og orientering.

De har en high flow cat: Converter 06-76000, som efter det NU oplyste skulle være anvendelig. Jeg sendte dem fgl. mål:
The distances from hole to hole inside the flanges are:
33 cm and
34 cm.

Og den sagde de OK for.


Og det fremgår af et af de tidligere indlæg, at vedkommende var rigtig godt tilfreds med flyinmiata.

Men send dem hellere jeres mål og få dem til at sige ok...hvis I skal ha' en
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron