Resultat af FMII turbo -projekt

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Mogenz » søn 14. sep 2008 17:16

AS DK og piphest.

jeps jeg læser lystigt med både med pris, tid, og hvad af det andreas lavede.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz
 
Indlæg: 363
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 10:46
Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Piphest » søn 14. sep 2008 17:44

AS DK skrev:
Men nu med de rette stumper og den rette opsætning af styreboks mv. har det været alt besværet (og pengene) værd!


Kan vi ikke få en liste over de "rigtige" stumper og måske et rapt overslag på hvad det hele har kostet. Både i kr, blod, sved og ikke mindst tid :lol:

Jo bestemt.
Jeg har faktisk tænkt mig på et tidspunkt at lave en blog eller en side med alt hvad jeg har brugt af stumper (ikke mindst dem som de ikke havde tænkt på at jeg skulle bruge, fordi min er en "europæisk model", og som i øvrigt ikke står inde på FM's side), hvad jeg har erfaret undervejs og selvfølgelig nogle billeder af dyret. (har taget lidt billeder og "noter" undervejs og har selvfølgelig gemt alle mails fra FM).

En ting er i hvertfald sikkert. Det bliver altid dyrere og kommer til at ta' længere tid end først beregnet. ;)
Men kan man gå lidt mere direkte til det og få alle stumper på en gang, så er der helt sikkert både tid og penge at spare.

Men et meget forsigtigt skud fra hoften, vil være at jeg har brugt lidt over 100.000 kr. på selve turbo projektet (her ud over kommer kobling, svinghjul, undervogn, big brake kit mv.).
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Claus » søn 14. sep 2008 18:19

Perfekt løsning...med bedre bremser, den lækre indmad fra Wiseco og Carrillo - Smæk et par videoer på Youtube og lad os savle med.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Knud Erik » søn 14. sep 2008 18:39

Hej piphest

Tillykke med resultatet.
Dyrt projekt. Men der er vel gemt lidt mønt til dæk og fartbøder :lol:
Der skal vel også lidt smørelse til hos synsmanden næste gang. :roll:
Det glæder vi os til at høre om når det bliver aktuelt.
Pas nu på alle de heste ikke tager pipet fra dig. :D
Senest rettet af Knud Erik søn 14. sep 2008 19:21, rettet i alt 1 gang.
Knud Erik
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 30. mar 2004 12:30

Indlægaf Piphest » søn 14. sep 2008 18:48

Claus skrev:Perfekt løsning...med bedre bremser, den lækre indmad fra Wiseco og Carrillo - Smæk et par videoer på Youtube og lad os savle med.

Næste gang jeg kommer på trackday, vil jeg prøve at få optaget lidt. Evt. også et par 0 - 100 kørsler eller andet. Nu får vi se, men det kunne da i hvert fald være meget sjovt lige at få noget optaget og på Youtube :D
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Piphest » søn 14. sep 2008 19:05

Knud Erik skrev:Hej piphest

Tillykke med resultatet.
Dyrt projekt. Men der er vel gemt lidt mønt til dæk og fartbødet :lol:
Der skal vel også lidt smørelse til hos synsmanden næste gang. :roll:
Det glæder vi os til at høre om når det bliver aktuelt.
Pas nu på alle de heste ikke tager pipet fra dig. :D

Hej KEM,

Tak skal du ha'! :D
Ja, det med syn, er jeg også "lidt" spændt på. :?
Faktisk fik jeg en fartbøde og er tilhørende klip, lige efter at jeg havde fået turboen monteret... (UPS).
Der var en som ville lege "fra-lyskryds-til-lyskryds-leg". Lige bagefter var der en der fulgte efter mig. Det viste sig så at være en civil politibil. :oops:
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf hasse » man 15. sep 2008 09:09

Tilbage i 04 blev der foretaget em afstemning/undersøgelse om tuning.
Der var 17, der svarede og 18% have turbo m. intercooler. 3-4 stk.

Hvordan er det idag??????

Hvor mange af dem er gået gennem periodisk syn uden problemer???
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Christian S » man 15. sep 2008 09:31

Tillykke med det fine resultat!
Hvilket kompressionsforhold kører du med?
Kører du med undersmørring af stempler?
Ved du hvad dit ladetryk er i bar?

Ja lige et par spørgsmål herfra, da jeg selv skal igang på et tidspunkt. det bliver bare på et noget lavere niveau, indtil videre 8)

Mvh Christian
Brugeravatar
Christian S
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: man 5. maj 2008 22:29

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron