Altid skægt at læse om den slags ting.
Ingen tvivl om, at vægtreduktion er med til at give bedre acceleration.
Fandt for et stykke tid siden denne særprægede side med en formel for udregning af 0-60 tiden ved hjælp af bhp, vægt.
http://www.cars-cars-cars.org/0-60-Times-Calculator.htm
Prøv en udregning med kg. 1150/1115 og bhp 145 (145*0,9=130.5)
Det giver en diff. på mellem 0,2 og 0,3 sek..
Og det er altså de første 60 mph.
Der skal nok ikke så mange kiksede gearskift til at sætte det overstyr.
Dér, hvor JEG tror, at vægtreduktionen virkelig har betydning er ved \"handling\" dvs. sving, kurver osv.
Det er jo ikke bare f.eks. 35 kg, det drejer sig om. De bliver til meget mere ved sving/kurver.
Og jo længere oppe på vognen de 35 kg. forsvinder, des bedre.
Men så er der det der med towerbrace (vægtforøgelse) oppe!
Og sådan kan man (jeg) blive ved.