Interesse for ny online tournering?(NO TUNING, TO KLASSER)

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Interesse for ny online tournering?(NO TUNING, TO KLASSER)

Indlægaf Tore » fre 14. okt 2011 20:55

Om få dage bliver der en Mazda Roadster Touring Car tilgængelig i GT5 som DLC - og GT5 spec II har nye og forbedrede muligheder for at lave restriktioner på onlineræs. Er der mon stemning for at arrangere en ny omgang?

Jeg foreslår 2 klasser uden tuning tilladt - en klasse for standard vogne og en for touring car udgaven. Jeg tænker at flere vil gide at være med hvis vi kan eliminere tuning/opsætningsdelen, og DLC-pakken med touring bilen koster penge, så hvis man ikke har lyst til at betale flere penge til PD/Sony kan man deltage i en standard mx-5 med et separat point-regnskab, men samtidig på banen. Det vil også skabe noget mere trafik.

Billede

Billede

Billede

Billede
Senest rettet af Tore man 17. okt 2011 12:39, rettet i alt 3 gange.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf one-niner » fre 14. okt 2011 21:21

I'm in! :)

Billede
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf BB » lør 15. okt 2011 09:12

one-niner skrev:I'm in! :)


Os mig, Os mig :P

Super ide med at tillade to klasser.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Lurendrejer » lør 15. okt 2011 15:41

Fyi er gtr2 blevet gratis. Det kunne være noget for dem uden ps3. Systemkravene er jo fra 2002 og online delen er mere skarp end psn.

Ikke for at hijacke tråden men blot til info.

Jeg er 100% klar på et historisk ræs i gtr, cortina, arbarth, etc.

/mobil
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf ziggimon » lør 15. okt 2011 16:50

Jeg er også game..

Det er noget nemmere at styre en MX-5 end den der psyko Redbull X2010 (Den er jo for syg :twisted: )
Smoke me a kipper I'll be back for breakfast!
Brugeravatar
ziggimon
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: man 3. jan 2011 18:32

Indlægaf Tore » lør 15. okt 2011 18:08

Jeg er begyndt at lave en liste over interesserede. Kan I ikke også lige skrive om I helst vil køre standart eller touring car?
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf ziggimon » lør 15. okt 2011 19:13

Jeg kan ikke finde ud af at køre standard. Tour :twisted:
Smoke me a kipper I'll be back for breakfast!
Brugeravatar
ziggimon
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: man 3. jan 2011 18:32

Indlægaf one-niner » lør 15. okt 2011 22:26

Jeg skal lige prøve den nye bil, før jeg tager stilling til, hvad jeg helst vil.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf altid6 » søn 16. okt 2011 09:22

Såfremt tid og dag passer ind i kalenderen, så er jeg også klar. Selvfølgelig i touring bilen. Endelig sker der lidt fornyelse i GT5.
Mon ikke også at vi finder tid til et endurance race på både Le Mans og Spa :D
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Tore » søn 16. okt 2011 12:19

@Tom: Jeg tænker det ikke som en endelig og bindende tilmelding. Mere som hensigtserklæringer så vi kan få et klarere billede af hvad der vil kunne lade sig gøre. Indtil videre kunne det godt se ud somom der kun kommer én klasse - men det vil tiden vise. Vi skal have mange flere med. ;-)

@altid6: Klart vi skal køre endurance! :-D ... måske vi skal lave en tournering ud af enduro-løbene også?

Indtil videre er vi 6.
djustiz
ziggigmon
tuhskov
one-niner
BB
altid6
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Tore » tirs 18. okt 2011 19:09

Jeg har lige installeret den komplette DLC pakke, og nåede lige de første par sving på Spa i min nye Mx-5 NA touring car inden den yngste vågnede i et skrig og jeg pludselig blev forvandlet fra racerkører til familiefar. Selvom jeg ikke nåede mange sekunder i den nye bil virkede det MEGET overbevisende!

Jeg har også læst lidt på \"no tuning\" restriktionen - det ser ud til, at man må stille på alt der kan stilles på, men at der ikke må købes yderligere dele udover dæk. Hvis vi stadig holder fast i to klasser (standard og touring car) og no tuning betyder det, som jeg forstår det, at følgende indstillinger er tilgængelige:

Standard:
Dæk-type
Bremsestyrke og fordeling

Touring car:
Dæk-type
Bremsestyrke og fordeling
Aero (for og bag)
Gear (fuld justerbar)
LSD
Undervogn (fuld justerbar)

Hvordan er jeres holdning egentligt til driving line, SRF, TCS og ABS? Mest hælder jeg selv til, at kun ABS er tilladt.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf altid6 » ons 19. okt 2011 12:14

Du har helt ret med tuning, har testet det og alt andet køb til bilen, udover dæk, betragtes som timing og man er ikke kvalificeret til at
komme på banen. Kun abs tilladt og måske driving line, da uerfaren kører godt kan have glæde af den og gør dem måske bedre.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf one-niner » ons 19. okt 2011 13:37

Jeg bruger normalt driving line da det gør, at jeg kan hoppe ind på en hvilken som helst bane og være rimelig konkurrencedygtig med et minimum af træning. Jeg har normalt hverken tid eller lyst til at bruge alt for lang tid på træning op til hvert enkelt løb. Der er som regel plads til masser af forbedring i forhold til driving linen, både i forhold til bremsepunkter og svinglinjer til, at man stadig skal bruge hovedet, hvis man vil være rigtig hurtig.

TC skal være slået fra, eller som minimum sat meget lavt på de mere potente biler, for at man kan være konkurrencedygtig. Derfor ser jeg ingen grund til ikke at tillade det. Nogle nybegyndere kunne måske få glæde af det.

ABS er lidt i samme boldgade, men vi kunne godt prøve at slå det helt fra for min skyld - det kunne måske give nogle flere overhalinger ind i svingene, men nok også flere sammenstød.

Hvis SRF giver hurtigere tider, så synes jeg, at det skal være OFF, men er det ikke ligesom TC? Altså at man bliver langsommere i svingene?

Når vi nu er ved det med penalties, så synes jeg, at vi bør overveje auto-repair efter et stykke tid, i stedet for at tvinge folk i pit - det er for lamt, at man kan blive påkørt tidligt i løbet, f.eks. pga. lag eller rookies, og så kan man glemme alt om at blande sig i topstriden resten af løbet.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf BB » ons 19. okt 2011 16:18

one-niner skrev:Når vi nu er ved det med penalties, så synes jeg, at vi bør overveje auto-repair efter et stykke tid, i stedet for at tvinge folk i pit - det er for lamt, at man kan blive påkørt tidligt i løbet, f.eks. pga. lag eller rookies, og så kan man glemme alt om at blande sig i topstriden resten af løbet.


Jeg har oplevet løb mere, eller mindre, ødelagt pga. uforskyldt skade flere gange, men jeg synes alligevel vi skal fast i fuld skade for jeg er sikker på det skaber mere forsigtig og dermed realistisk kørsel. Hvis risikoen ved at tage chancer er for lille, så bliver det for fristende og det vil let skabe flere uheld.

Hvis der alligevel er nogen som skaber ulykker igen og igen, så håber jeg de nye muligheder for at spole i replays vil gøre evt. overmodige hurtigt bliver klar over de er på gale veje.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Tore » ons 19. okt 2011 19:05

Åh ja, skade og penalties. Jeg er som BB helt med på fuld skade-vognen.

Men penalties ... der vil jeg faktisk hellere slå systemets penalties fra og uddele pointbøder i regnskabet hvis nogle klager og får medhold. På mange baner tillader systemet at man har begge hjulsæt uden for banen - hvilket i min bog er snyd hvis man gør det forsætligt med snyd for øje(i modsætning til hvis man gør det for at undgå uheld). Samtidig gør penalty systemet, at lapped traffic bliver ghosted. Fint i et kort løb med 1 klasse. Meget ufedt i et langt løb, eller løb med flere klasser. Hvis lapped traffic er ghosted ryger ideen med trafik ligesom :roll:
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Næste

Tilbage til Banekørsel

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron