Controllervalg i five-speed online championship

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Hvilken kontrolmetode bruger du i Five-speed Online Championship?

DS3
2
25%
Rat+Pedaler (med paddleshift eller sekvensiel gearskift)
2
25%
Rat+pedaler (med kobling og H-skifter)
1
13%
Andet
3
38%
 
Afgivne stemmer : 8

Controllervalg i five-speed online championship

Indlægaf Tore » ons 12. jan 2011 11:01

Jeg synes det kunne være sjovt at finde ud af hvem der bruger hvad når vi ræser.

Selv bruger jeg rat+pedaler med kobling og H-skifter. Det virker super for mig synes jeg. Måske jeg kunne køre hurtigere med paddleshift, men jeg nyder virkelig, at hæl-tå'e mig ned gennem gearene - bortset fra når jeg ikke får rev-matchet ordenligt og baghjulene låser pga. motorbremsning. :o
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf BB » ons 12. jan 2011 12:02

Jeg har svaret andet fordi jeg bruger rat+pedaler, men ikke har lagt mig fast på hvordan jeg skifter gear. Jeg eksperiementere nemlig med både automatgear, paddel-skift, sekventielt vha. gearstang og så H-gear :wink:

Nu vi er ved emnet hvilket rat/pedal/gear grej bruger de forskellige?

Selv har jeg et G25 og er ret godt tilfreds med det, eneste minus er jeg godt kunne ønske mig justeringsknapperne til break bias osv.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Tore » ons 12. jan 2011 12:20

Billede

Jeg bruger Fanatec Porsche 911 Turbo - og \"elsker\" det! ;-)

Billede
Mit setup ser næsten sådan her ud (billedet er ved at være gammelt). Der sidder 4 taktile transducere og 2 forstærkere til at drive dem i rigget.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf one-niner » ons 12. jan 2011 17:56

Sony Sixaxis controller, der fulgte med PS3'eren i sin tid.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Uhrskov » tors 13. jan 2011 09:36

Har kun prøvet rat/pedaler over en weekend på den gamle GT4, monteret midelmådigt på et bord. Det blev jeg aldrig gode venner med.

Med analog styring på både styring og gas/anker syntes jeg giver rigtig god kontrol. Det er også væsenlig mere afslappende til lange løb, da man nemt kan skifte siddestilling.
I single player løb køre jeg altid med manuel gear, men multiplayer bliver det dog til automatisk...

Med rigtigt justeret rat setup med fast stol, tror jeg dog giver en meget ferede køreoplevelse.

Mit nuværende setup: 100\"+ projektor, seng, 2 store puder og SixAxis controller :-P
Brugeravatar
Uhrskov
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: fre 10. aug 2007 21:33
Geografisk sted: Langå

Indlægaf Tore » man 17. jan 2011 18:52

BB skrev:Selv har jeg et G25 og er ret godt tilfreds med det, eneste minus er jeg godt kunne ønske mig justeringsknapperne til break bias osv.


Jeg har brugt button-configuration fra DFP (Driving Force Pro) til at at sætte RA-menuen op på mit fanatec rat. Måske du kan gøre det samme med dit G25?
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf And » tirs 18. jan 2011 09:08

Mine tænder....




...til at bide i tastaturet når jeg læser om jeres kørsel og bliver mindet om at jeg ikke har en PS3!

I desperation har jeg pakket min PS2 ud igen og nu skal jeg til at spille GT3 A-Spec - så smager det da lidt af fugl! :wink:
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf BB » tirs 18. jan 2011 11:48

Tore skrev:Jeg har brugt button-configuration fra DFP (Driving Force Pro) til at at sætte RA-menuen op på mit fanatec rat. Måske du kan gøre det samme med dit G25?


Det lyder som et godt tip, det må jeg checke.

Vil det sige du kan komme til at jurstere bias mens du kører - altså mens du er på banen?
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Tore » tirs 18. jan 2011 12:14

Yes, jeg kan justere ABS og brake bias mens jeg kører.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf BB » tirs 18. jan 2011 12:15

And skrev:Mine tænder....




...til at bide i tastaturet når jeg læser om jeres kørsel og bliver mindet om at jeg ikke har en PS3!


Hehe 8)


And skrev:I desperation har jeg pakket min PS2 ud igen og nu skal jeg til at spille GT3 A-Spec - så smager det da lidt af fugl! :wink:


Jeg kunne ganske vidst ikke komme på serveren og var derfor ikke med til løbstræning i går, men i stedet fik jeg kørt et par af de udfordringer der er sat op i spillet. Ræs i JCGT klassen er fedt for de biler kører bare så lækkert :P

http://www.youtube.com/watch?v=tlMnBaplzfE

Billede
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39


Tilbage til Banekørsel

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron