Ja tak for en fed trackday, det var godt nok de dyre øser der var rullet ud dennegang, fedt at se og høre. En Opel Astra med en 6 liters V8 og 550 Hk er ikke noget man ser hver dag
. Ja jeg bidrog selv lidt til det med kraftig db. Ved ikke rigtig hvad der skete, men lidt knubs fik den lille sorte på denne trackday.
Sidste runde i første stint, lyder der pludselig et højt knald under bilen. Bilen begynder at larme voldsomt og jeg tænker straks shit, der røg min manifold igen. Tjekke AFR, olietryk og temp og alt var okay, så jeg trillede i pit. Kiggede straks i motorrummet for at undersøge udstødningmanifolden. Hans kom dog over og sagde at larmen kom mere fra under bilen og ikke fra motorrummet. Fik kigget under bilen og her var der så ingen forbindelse imellem cat og manifold. Pakning og de 2 bolte var pist væk og lå et eller andet sted på Sturups asfalt. Så skulle der arbejdes hurtigt, havde 30 minutter inden jeg skulle køre 2 stint. Havde masser af værktøj med, men ingen bolte, så skulle på jagt efter sådan nogen. Anders Kolstrup havde noget i sin værktøjskasse som kunne bruges, så jeg fik hævet bilen og sat nye bolte, skiver og møtrikker på en brand varm udstødning av av. Manifold og cat blev boltet sammen uden pakning, så den gav lidt mere lyd fra sig, men acceptabelt.
Stint nummer 2 gik fint fint og fik overhalet nogle af de racer minier med R-dæk jeg var i gruppe med.
Så i stint 3 \"BANG\" \"rasle\" \"rasle\", 3 omgange og lyden af metal der rammer bunden af bilen, øh nej ikke igen. Jo jo begge bolte var væk og manifold og cat var adskilt igen. Igen havde jeg 30 minutter inden jeg skulle køre igen, så ud og finde nye bolte. Fik lov til at komme ind på Sturups værksted, hvor der blev fundet nogle lange bolte, spændeskiver og låsemøtrikker, nu skulle det bare holde til sidste stint og turen hjem. Havde fået rutinen i at sætte bolte på en varm udstødning, så 5 minutter og bilen var klar til race igen.
Nu nævner Hans at det var i vanlig sikker stil, så var det godt at han ikke så min afkørsel hehe. Fuld skrue igennem airport bend med 120 km/t også forsvandt grebet på bagdækkende. Fik styret kontra og huggede bremsen for at undgå væggen til højre og sandfanget til venstre. Bilen kurede et stykke i røg og damp sidelæns hen af asfalten. Ingen skade sket og på gassen igen
. Fik dog flatspottet mine dæk, så der kom en lille vibrasion.
Nu skal jeg lige have sat en ny pakning i udstødningen og have købt nye dæk, så er bilen klar igen
. Et skålsæde og H-sele er noget der duer på en trackday og det gør R-dæk også, så nu må jeg snart få fat på nogen, så jeg kan skære nogle flere sekunder af omgangstiden. 1.19.99 lyder omgangstiden på nu, uden R-dæk.