Så røg mødommen på banekørsel for mit vedkommende
For dælen hvor var det fedt
Det er svært at beskrive, men ingen seriøs MX5 ejer bør gå glip af oplevelsen. Den bil er sgu fantastisk på et stykke dertil indrettet asfalt. Den daglige trissen rundt i trafikken bliver lidt kedeligere herefter....
Line up'et i pttten så lidt skræmmende ud, med Porsche, Lotus, Subaru Impreza, et par seriøse Bimmere plus et udvalg af \"hundehuse\" mv.
Men en tyk tegnedreng og masser af HK under hjelmen er ingen garanti for en god figur på en racerbane. En super skarp pilot i en Skoda Fabia RS (yes, du læste rigtigt) satte de tunge drenge på plads med suveræn kørsel i gruppen af øvede. ( det er sgu lidt fedt at se en Fabia gå forbi en BMW M3, en Porsche 911 samt en Lotus Elise.......)
Vi var en 1½ håndfuld MX5'ere og der blev gået til stålet, selvom banen var glat. Jeg havde selv fornøjelsen af en 180 graders snurretur i svinget før langsiden. Selvom vi kun har 116 HK skal man alligevel gå langsomt på gassen..... Så kan man lære det!
Så til alle trackday jomfruerne: ud af røret. I vil aldrig fortryde!
Et par hurtige snapshots (jeg er sikker på Web smider nogle meget bedre billeder på siden)
Tak til Christian (Web), Flemming Haslund (flinker fyr), Miriam fra New Mini samt ikke mindst de kolde og våde flagvagter.....