Five-speed Online Championship

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Indlægaf one-niner » ons 12. jan 2011 22:01

Et billede fra min aha-oplevelse med NC'eren på Eiger Nordwand:

Billede

Og så lige et par billeder fra smugtræning på Road Course Indy:

Billede

Billede

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Tore » ons 12. jan 2011 22:09

Hmmm - måske man skulle købe sig en NC ... bare for at prøve. Hvor meget hurtigere var du på Eiger Norwand i NC i forhold til NA?
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf one-niner » ons 12. jan 2011 22:21

Tore skrev:Hmmm - måske man skulle købe sig en NC ... bare for at prøve. Hvor meget hurtigere var du på Eiger Norwand i NC i forhold til NA?

½ - 1 sekund, vil jeg tro. Den virker nemmere at køre på grænsen.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Tore » ons 12. jan 2011 22:23

Ok - det var alligevel en del. Specielt når du nu er så hurtig i forvejen. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan du kan være så hurtig med en sixaxis. Du må have øvet dig! ;-)
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf one-niner » ons 12. jan 2011 22:33

Tore skrev:Ok - det var alligevel en del. Specielt når du nu er så hurtig i forvejen. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan du kan være så hurtig med en sixaxis. Du må have øvet dig! ;-)

Jeg har spillet en del GT5 Prologue, og jeg er på lvl 25 i A-spec. nu :)

Jeg synes, man kører bedre omgangstider i offline practice end online. Hurtigste omgang på Eiger Nordwand i NC'eren i dag (med 207 hk og Sport Soft) var 1:11,9, og min hurtigste tid i NA'eren var 1:12,5. Det var dog før vores race, så jeg har selvfølgelig også lært banen bedre at kende i mellemtiden.

Jeg prøvede også med en '04 NB, men den var jeg lidt langsommere i (omkring 1:12,9).

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Tore » ons 12. jan 2011 22:40

Imponerede. Mine hurtigste practice laps var på 1:14:XX ... der var jeg kun nede én omgang da vi kørte online, men jeg kører generelt også noget mere konservativt når vi ræser, end i practice og qualify.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore
 
Indlæg: 406
Tilmeldt: ons 7. jun 2006 13:50
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Lurendrejer » tors 13. jan 2011 08:29

vedr. offline/online tider - så er det ikke helt til at sammenligne. Fysikken er meget forskellig de to 'modes' imellem.

Tilmed har premium biler (prøv eunos premium mod miata standard) meget bedre fat i vejen. Om det har noget med forenklet undervogns geometri på std-bilerne aner jeg ikke. Men det er ihvertfald forskel i mine øjne :|
Lurendrejer
 
Indlæg: 434
Tilmeldt: ons 25. jan 2006 21:34
Geografisk sted: Randers

Indlægaf Uhrskov » tors 13. jan 2011 09:42

Fine billeder. NC er nu fin, selv om de underligt nok ikke har faceliftet udgave med.
Eksperimenterede også med NA, NB og NC i går.
Eifel, Sport - Medium.
NA (premium): 1.14.9XX
NB (standard): 1.14.8XX
NC (premium): 1.14.540

Så ja, NC virker klart hurtigere. Og syntes også den virker mindre livlig på banen, som giver mere afslappet kørsel.

Så mon vi ser ene NC'ere på næste mandag ;-)
Brugeravatar
Uhrskov
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: fre 10. aug 2007 21:33
Geografisk sted: Langå

Indlægaf BB » tors 13. jan 2011 10:09

Lurendrejer skrev:Tilmed har premium biler (prøv eunos premium mod miata standard) meget bedre fat i vejen. Om det har noget med forenklet undervogns geometri på std-bilerne aner jeg ikke. Men det er ihvertfald forskel i mine øjne :|


Spørgsmålet er om det er generelt, eller om det kun gælder nogle af standard udgaverne for der er jo mange at vælge i mellem. Jeg bliver nødt til at teste - og hvis det er generelt må jeg overveje om vejgreb skal tælle over udseende og droppe ræs i min NB :?
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf altid6 » tors 13. jan 2011 14:00

Jeg køre NA. Det gør jeg til hverdag, trackday, MX-5 Cup og Five-Speed Championship. Det kan der ikke flyttes på. Er tro mod min bil og må få det bedste ud af det :wink: . Der er forskel på online også practice. I practice offline var mine omgangstider omkring 1,5 sekunder hurtigere, cirka 1.14.2 på Nordwand (syntes at der var væsentlig mere greb, ved pit udkørsel offline, end online!!!!). Ved ikke om jeg kan køre hurtigere med et andet view, men cockpit view høre sig bare til, når man køre race.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf altid6 » søn 16. jan 2011 12:07

HUSK træning imorgen kl 20, mandag den 17/1 på Indy Road. Det er lidt sløjt med tilmeldingerne til Five-Speed Championship. Kom ud af busken og få meldt jer til :wink: . Flere af jer er jo med til træning alligevel, så kan i også deltage når det for alvor går løs :D .
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: søn 25. dec 2005 21:07
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf one-niner » man 17. jan 2011 19:58

Hvem er tilmeldt indtil videre?

EDIT: Og kunne man i øvrigt ikke lave et eller andet fikst i retning af, at det dårligste resultat (eller de dårligste to) ikke tæller i den samlede stilling til sidst? Så har man også en chance, hvis man er forhindret en aften, eller er virkelig uheldig.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf BB » man 17. jan 2011 21:38

Lige nu er jeg bekymret for om teknikken kommer til at drille undervejs i turneringen.

Her til aften kunne jeg simpelthen ikke opnå en stabil forbindelse. Ingen problemer med at connecte, komme ind på banen osv. forbindelsen holdt bare kun ca. 1 minut hvorefter jeg blev smidt af serveren.

Mit setup er det samme som sidste mandag hvor der ikke var problemer. Og genstart af spil, PS3, router samt lukning af andet udstyr på netværket hjalp ikke. Eneste forskel jeg rigtig kan få øje på er, at jeg vistnok ankom sidst denne gang og så alligevel ikke, for sidst kunne min bil ikke godkendes og jeg måtte hoppe af for at skifte bil og var derfor måske alligevel sidst.

Som en test meldte jeg mig, efter at havde opgivet træningen, på et tilfældigt åbent rum, der var 11 deltagere i det rum udover mig og bortset fra et par stykker med en del lag var alt ok og jeg blev ikke smidt af (i de 10 minutter jeg testede).

Søger man på nettet finder man mange rapporter om online problemer med GT5 og mange teorier om hvad der er udslagsgivende. Det kan være klientens forbindelse, serverens forbindelse, andet trafik hos klient eller server og muligvis kan en klient med en lidt halv skidt forbindelse give bøvl for andre...mange teorier og ikke rigtig nogen som ved noget med sikkerhed, hvilket får mig til og tænke vi skal være forberedt på bøvl med teknikken.

Internettets veje er uransagelige!
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB
 
Indlæg: 337
Tilmeldt: lør 12. maj 2007 14:39

Indlægaf Kuksi » man 17. jan 2011 22:13

Jeg havde præcis samme oplevelse som BB her til aften.
Jeg fik enten fejlen om at jeg ikke opfyldte betingelserne for at komme i rummet, eller blev smidt af efter 30 sek.
Første gang jeg kom i rummet kl 20.15 var der ingen problemer, ud over at styre den møgbil jeg har fået skruet sammen (men ikke har haft tid til at teste siden sidste mandags race). Jeg forlod rummet for at skifte bil, til en jeg har fået forærende (tak KjaLLe), men aldrig modtaget/prøvet. Der skulle lige pilles lidt udstytr af (253hk) og rigtige dæk monteres. Derfor var jeg først tilbage i loungen 20.29. Blev smidt af serveren, kunne ikke godkendes eller kom ind for så at blive smidt ud efter 30 sek.
Møg, når man nu havde planlagt alting , så man endelig kunne få lidt PS3/GT5 tid :cry: Og kunne ind imellem se jer andre køre for fuld skrue.

Jeg var bange for at det var den trådløse forbindelse jeg bruger til PS3. Men omvendt har knægten spillet online flere timer idag, og siger han kun er blevet smidt af deres online spil 1 gang (Battelfield, ikke GT5).
Er det OK med en trådløs forbindelse til PS3, eller er det nødvendigt med et LAN kabel?
Senest rettet af Kuksi man 17. jan 2011 22:24, rettet i alt 1 gang.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi
 
Indlæg: 1996
Tilmeldt: ons 21. feb 2007 23:21
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf one-niner » man 17. jan 2011 22:14

Kamp om førstepladsen i aftenens andet løb (mener vi var på tredje omgang her):

Billede

Jeg tyvstartede, fik nul-motorkraft-i-x-antal-sekunder-straffen, hvilket resulterede i en påkørsel bagfra og to smadrede baghjulsophæng (undskyld til staklen, jeg kom til at holde i vejen for). Venstre forhjulsophæng røg på anden omgang. Men racet var så godt, at jeg blev på banen, og heldigvis for det - skaderne var ikke større, end at jeg kunne køre inden for 1 - 2 sekunder af min normale omgangstid.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

ForegåendeNæste

Tilbage til Banekørsel

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron