Sturup imorgen.......

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Sturup imorgen.......

Indlægaf altid6 » tirs 25. aug 2009 08:44

5 MX-5 på Sturup imorgen + Web, det er et meget godt felt :D . Lige før vi kunne have lavet vores egen gruppe.........Hmm ja det er der jo næsten også, hvis ikke det lige var fordi at jeg var blevet plantet i en gruppe fuld af BMW og en Ferrari. Ville hellere have kørt sammen med de 4 andre MX-5 drenge, i deres gruppe. Det går nok og det bliver godt og tørt vejr :wink:

Bliver skønt at se en masse MX-5 på banen.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Viggoman » tirs 25. aug 2009 14:36

Yes, det bliver fedt at få luftet øsen i morgen. Jeg har lige smidt et sæt JR swaybars på (wow...), luftet bremser ud og fået sat en lineær TPS på mit gasspjæld. Aftenen skal bruges på at tune MSPNP'en 8)

Jeg har fedtet lidt for Miriam for at få samlet alle MX5'ere i samme gruppe, det kunne være både sjovt og lærerigt at følge hinanden.

Men når du stiller op med R-dæk, 6-punkt sele, 4-stemplede bremser og racersæde må du jo finde dig i at blive sat i bås med Kolstrups Ferrari :D
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf altid6 » tirs 25. aug 2009 15:01

Ja gid det var så vel, at jeg havde R-dæk på, så ville jeg måske føle mig lidt mere tilpas i det selvskab :wink: . Et er Kolstrups Ferrari med en 700 hk, men så er der jo også lige en M3 CLS og 2 BMW 335 alle med over 340 hk, samt en 4x4 Lancia Delta Intergral på R-dæk :o . Kan måske følge med den racer Kadett, men de 2 små Miniér er også ren dyrket racerbiler, så det bliver et spændene felt og bare en udfordring for den lille sorte Mazda :D .
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf KjaLLe » tirs 25. aug 2009 15:47

Husk billeder og evt. video :)
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Viggoman » tors 27. aug 2009 10:29

Endnu en super trackday på Sturup. Og med 4 MX5'ere !

Stor tak til Web for kyndig og pædagogisk instruktion, jeg har meget at lære endnu :D

Et par snapshots tyvstjålet fra en af de andre deltagere:

Billede
altid6 i vanlig sikker stil (håber udstødningen holdt hjem :wink:

Billede
Undertegnede på vej til at nappe en NB 1.8 8)
Billede
Lidt dramatik var der også:
Billede
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Indlægaf Softtop » tors 27. aug 2009 11:41

Viggoman skrev:Endnu en super trackday på Sturup. Og med 4 MX5'ere !

Stor tak til Web for kyndig og pædagogisk instruktion, jeg har meget at lære endnu :D

Et par snapshots tyvstjålet fra en af de andre deltagere:

Billede
altid6 i vanlig sikker stil (håber udstødningen holdt hjem :wink:

Billede
Undertegnede på vej til at nappe en NB 1.8 8)
Billede
Lidt dramatik var der også:
Billede

Deltog desværre ikke på banen.
Kun på betragte og fotografere niveau.
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf altid6 » tors 27. aug 2009 11:49

Ja tak for en fed trackday, det var godt nok de dyre øser der var rullet ud dennegang, fedt at se og høre. En Opel Astra med en 6 liters V8 og 550 Hk er ikke noget man ser hver dag :o . Ja jeg bidrog selv lidt til det med kraftig db. Ved ikke rigtig hvad der skete, men lidt knubs fik den lille sorte på denne trackday.

Sidste runde i første stint, lyder der pludselig et højt knald under bilen. Bilen begynder at larme voldsomt og jeg tænker straks shit, der røg min manifold igen. Tjekke AFR, olietryk og temp og alt var okay, så jeg trillede i pit. Kiggede straks i motorrummet for at undersøge udstødningmanifolden. Hans kom dog over og sagde at larmen kom mere fra under bilen og ikke fra motorrummet. Fik kigget under bilen og her var der så ingen forbindelse imellem cat og manifold. Pakning og de 2 bolte var pist væk og lå et eller andet sted på Sturups asfalt. Så skulle der arbejdes hurtigt, havde 30 minutter inden jeg skulle køre 2 stint. Havde masser af værktøj med, men ingen bolte, så skulle på jagt efter sådan nogen. Anders Kolstrup havde noget i sin værktøjskasse som kunne bruges, så jeg fik hævet bilen og sat nye bolte, skiver og møtrikker på en brand varm udstødning av av. Manifold og cat blev boltet sammen uden pakning, så den gav lidt mere lyd fra sig, men acceptabelt.

Stint nummer 2 gik fint fint og fik overhalet nogle af de racer minier med R-dæk jeg var i gruppe med.

Så i stint 3 \"BANG\" \"rasle\" \"rasle\", 3 omgange og lyden af metal der rammer bunden af bilen, øh nej ikke igen. Jo jo begge bolte var væk og manifold og cat var adskilt igen. Igen havde jeg 30 minutter inden jeg skulle køre igen, så ud og finde nye bolte. Fik lov til at komme ind på Sturups værksted, hvor der blev fundet nogle lange bolte, spændeskiver og låsemøtrikker, nu skulle det bare holde til sidste stint og turen hjem. Havde fået rutinen i at sætte bolte på en varm udstødning, så 5 minutter og bilen var klar til race igen.

Nu nævner Hans at det var i vanlig sikker stil, så var det godt at han ikke så min afkørsel hehe. Fuld skrue igennem airport bend med 120 km/t også forsvandt grebet på bagdækkende. Fik styret kontra og huggede bremsen for at undgå væggen til højre og sandfanget til venstre. Bilen kurede et stykke i røg og damp sidelæns hen af asfalten. Ingen skade sket og på gassen igen :) . Fik dog flatspottet mine dæk, så der kom en lille vibrasion.

Nu skal jeg lige have sat en ny pakning i udstødningen og have købt nye dæk, så er bilen klar igen :D . Et skålsæde og H-sele er noget der duer på en trackday og det gør R-dæk også, så nu må jeg snart få fat på nogen, så jeg kan skære nogle flere sekunder af omgangstiden. 1.19.99 lyder omgangstiden på nu, uden R-dæk.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf Viggoman » tors 27. aug 2009 13:02

Softtop skrev:

Hmmm, Softtop=Turn5=Miatamissile.....??
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Indlægaf Softtop » tors 27. aug 2009 14:02

Viggoman skrev:
Softtop skrev:

Hmmm, Softtop=Turn5=Miatamissile.....??

Kært barn har mange navne :wink:
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf Viggoman » tors 27. aug 2009 14:59

Der kan man se. Du sku' da have viftet med flaget så vi kunne hilse på :)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Indlægaf Softtop » tors 27. aug 2009 19:38

Ja, og også min intention.
Men da i var på banen var jeg på banen,
og bagefter smuttede i næsten med det samme..
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf Softtop » fre 28. aug 2009 13:50

Lidt flere billeder på siden nu.
Bla. to enæggede hjelme.. :wink:
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Tilbage til Banekørsel