Sponsor for MX-5 i den svenske MX-5 cup.

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Sponsor for MX-5 i den svenske MX-5 cup.

Indlægaf altid6 » man 20. jul 2009 13:35

Hej gutter

Har brug for lidt hjælp inden for et område hvor jeg er rimelig grøn. Håber derfor at der er en med lidt erfaring inden for sponsorater som måske kan hjælpe med nogle guldkorn.

Efter noget overvejelse er jeg kommet til det punkt, hvor jeg har besluttet at hvis min drøm om at køre konkurrence race og min passion for MX-5 skal forenes, så er løsningen den svenske MX-5 cup. Hvis alt klapper, så fra sæsonen 2010. Dette er nok den billigste måde at komme ud og køre race, især da jeg vil bruge min nuværende MX-5, så der skal ikke købes en ekstra. Alligevel koster det nogle krummer at lave modifikationerne på bilen til reglementet, samt omkostningerne ved at deltage i disse MX-5 cup løb.

Hvis dette skal kunne lade sig gøre er der 2 kameler som jeg har måtte sluge. Den første er at køre på en bane med andre som vil kæmpe om placeringer, med mulighed for ridser og buler i min elskede 5'er (har dog forståelse af at netop i MX-5 cup, er der meget stor respekt for hinanden, da alle biler er med plader og skal kunne køre hjem igen). Den anden er økonomien (efter at have lagt et budget) og udsigten til at dette nok ikke kan klares uden andres hjælp og derved sponsorer på bilen, en bil som også vil blive brugt i daglig dagen.

Dette er ikke en sponsor ansøgning (men hvis der er nogen som vil hjælpe, er i velkommen til at kontakte mig :wink: ), men mere om der er nogen som har erfaring i at søge om sponsorater eller som har sponsoreret andre. Så hvis i er nogen som har erfaring med ansøgningsmateriale, fremgangsmåde, kontrakter, størrelse på sponsorat, varighed, hvad man selv skal tilbyde osv. Vil jeg være yderst taknemlig for lidt hjælp, så jeg er lidt bedre rustet når jeg skal ud og finde lidt støtte til mit projekt.

Mvh
Jesper Friis

BilledeBillede
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf psc » tirs 21. jul 2009 13:08

Jeg ville købe mig en modificeret MX-5 på svenske plader. og beholde den på svenske plader.
Så kan du være med så længe den kører og du har råd til vedligeholdelse af den.
Det ville være træls at smadre sin egen MX-5 i første løb, og så stå uden nogen bil. Husk på du har ingen forsikring til at dække hvis det går galt.

du kan få en svensk mx-5 til ca. 50k, også modificere den i sverige.

Skulle den blive smadret, tja, så har du jo haft det skægt, og kan kører hjem i din egen mx-5.
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Geografisk sted: Tilst

Indlægaf altid6 » tirs 21. jul 2009 14:10

Er fuldt ud klar over risikoen, ved at sætte bilen ind i et racer løb. Ligemeget hvormeget alle køre respektere hinanden, så er der altid en forøget risiko for at der kan komme skader, uden dækning fra forsikring.

Det du forslår er at købe en MX-5 til 50k, modificere den for 30k og køre race.

Senarie 1 er at jeg total skader den i første løb, så er de 80k væk + jeg skal bruge en del penge på at rette bilen op. Kan også være jeg køre i mange år uden en skramme også har jeg brugt 80k, som jeg ikke ser igen.

Senarie 2 er at jeg total skader min egen bil i første løb. Bilen er betalt altså jeg må bruge de penge det nu koster at rette op på den igen. Kan også være at jeg køre i mange år uden en skramme også har jeg sparet de 80k som jeg skulle have brugt på at købe en svensk registreret MX-5.

Det er klart billigst at bruge den bil jeg har nu, som er næsten klar til race, efter de ting jeg har lavet på den. At der kan komme skader som buler, ridser, knækket hjulophæng osv. kan accepteres, det kan jeg selv rep. Vil altid have en følge bil med til løb, til udstyr osv, så skal nok komme hjem, hvis uheldet skulle være ude :wink: . Der er bare en pokkers forskel på at have et budget på 30-50k, frem for et på 80-120k som det kan koste hvis man skal købe en ekstra bil.

Tror ikke at det er så lige til som du nævner det, med bare at købe en MX-5 på svenske plader. Hvis det var så simpelt tror jeg at mange flere danskere ville køre rundt i større biler på svenske plader.
Ligeledes står det i spvm.se reglement for roadsport klassen, at føren af bilen skal være fra samme land som bilen er regisreret, samt at bilen skal være godkendt ved syn i det land den er registreret. I Reglementet står der ligeledes at der køres efter gentlemens agreement, da hele ideen med denne klasse er at man skal kunne køre hjem bagefter i egen bil og bruge bilen i hverdagen. Har ikke kunne finde en registreret \"ulykke\" i den klasse. En snurretur og en bule kan nok ikke undgåes nu når man snakker konkurrence race.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf psc » tirs 21. jul 2009 15:38

Hvis de har specielle regler, ja så skal de jo følges.
Men der er intet i vejen for at du registrerer en bil på svenske plader, så længe den ikke kommer til DK.

kender flere som har en bil stående ved nordsløjfen på tyske plader, i deres eget navn. med ansvars forsikring.
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Geografisk sted: Tilst

Indlægaf altid6 » tirs 21. jul 2009 15:57

Det hele ville være lidt nemmere hvis man kunne køre med ikke indregistreret biler, så kunne man købe en billig bil i tyskland og bygge den om :wink: . Men igen så vil omkostningerne blive højere end hvis jeg køre med min egen (7-9-13 hvis ikke den bliver alvorligt skadet). Alle de andre køre jo også med deres egne biler på plader, så tror der er mere respekt for hinanden end man vil se i DTC eller tilsvarende. Der er væsentlig dyrer biler med i feltet end MX-5.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Tilbage til Banekørsel