Nürburgring - laid back style!

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Nürburgring - laid back style!

Indlægaf And » man 14. jul 2008 21:54

Hej

Som et waypoint på sommerferieruten imod Toscana, Italien, ligger det \"Grønne Helvede\", Nürburgring. Men hvordan skal jeg gebærde mig der - da det er første gang og turen går med lillemor i passagersædet regner jeg med at tage det stille og roligt.

Ingen drifting og +200 km/t her!

Gælder der nogle uskrevne regler ved touristenfahrt og hvad bør jeg passe på?

Andre tips og tricks jeg bør vide - vi regner med at turen rundt tages en fredag eftermiddag eller lørdag formiddag på ringen og jeg har tjekket at der er åbent de pågældende dage.

Dernæst så vil jeg jo også gerne have et par klistermærker med dernede fra - køber man dem i souvenirshops på stedet eller skal de bestilles?

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Webmaster » man 14. jul 2008 23:14

Hold til højre... Kig i spejlene... Hold til højre..! (Al overhaling må kun ske venstre om). Det er dig som er sneglen... GT3'erne vil flyve om ørerne på dig..!

Kig i spejlene

Og nej, du kan ikke følge med en rusten Golf II med bur i... (det kan vi andre heller ikke)

Kig i spejlene

Du kører hurtigere end MC'erne i svingene så pas på dem.. De vælter lige foran dig.

Kig i spejlene.

Der er masser af blinde sving og de farlige sving gemmer sig ofte bag dem som ser lette ud, men pludselig bliver svære..

Kig i spejlene..

Ringen er sindsvag glat i vådt føre.. Køretekniskanlæg glat flere steder..

Kig i spejlene..

Husk at i Tyskland har den hurtigeste bil forkørselsret så du skal tage hensyn til GT3'erne ikke omvendt (bare rolig - det gør de heller ikke når de blæser forbi med 250 km/t).!

Kig i spejlene... (OK.. du har forstået).

Når du er færdig med at køre kan du købe dine mærker i shoppen ved betalingsanlægget, på tanken og mange andre steder.

Om aften er det obligatorisk at spise bøf på sten hos Pistenklause! http://www.am-tiergarten.de/de/restaurant/ Du forstår hvad jeg mener, når du har været der.

Hvis museet er genåbnet, er det klart et besøg værd. Mange fine biler der.

God tur... Du vil straks blive kuldret ligesom os andre!

:blond:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf And » tirs 15. jul 2008 22:01

Efter den beskrivelse er jeg jo nærmest lidt skræmt... er det et sted jeg tør bevæge mig når jeg ikke kører dækkene af bilen?

Ja jeg ser mig i spejlene og ja jeg kender reglen med at holde til højre - men er tosser som mig velanset når nu jeg kører rundt for ligesom at \"smage\" på banen.

Vil sku gerne prøve grænserne af der, men vil aldrig, aldrig gøre det med lillemor ved siden af på vej på ferie!!!

Overvejer lige at tage den nogle gange i GT3 på min PS2 for lige at fange den lidt.

Mvh.

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Indlægaf Webmaster » tirs 15. jul 2008 22:55

Du skal bestemt ikke være skræmt.. Men lidt respekt er kun godt... Er sikker på at du får en rigtig god tur :lol:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf And » ons 16. jul 2008 07:31

Webmaster skrev:Du skal bestemt ikke være skræmt.. Men lidt respekt er kun godt... Er sikker på at du får en rigtig god tur :lol:

Satser også på at få en god tur - bare Mette von And også synes det bagefter ;)

Kører ofte udrykningskørsel med fokus på defensiv fremkørsel, samt overblik. Af natur mener jeg at jeg reagerer ganske "afslappet" selvom det går stærkt.

Brugeravatar
And

Indlægaf altid6 » ons 16. jul 2008 08:14

And du skal bare ned og vise hvad en Mx-5 kan præstere på Nürburgring. Det skulle ikke være noget problem at følge med ham her eller slå ham :wink: . http://ekstrabladet.tv/biler/article1033625.ece

Ny uofficel rekord................også af en amerikaner øse. Hmm nu må europaerne og japanerne lige tage sig lidt sammen. Har set at japanerne prøvede i deres nye Skyline GT-R uden held.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Claus » ons 16. jul 2008 08:19

GT-R rekorden er officielt godkendt....Corvetten´s tid er taget med deres eget stopur - men uanset hvad så er det forbandet hurtigt af begge biler og begge sælges til halv pris af en 911 Turbo eller Ferrari og napper dem begge til frokost.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf altid6 » ons 16. jul 2008 08:23

Ahhh min fejl. Du skal jo ned og køre på Nürburgring............Kan se at den video fra Ekstrabladet er optaget på Nürnberg-Ringen :wink: . Viste slet ikke at de havde en sådan bane ved Nürnberg, der er nøjagtig genskabt ned til mindste detalje, så den ligner Nürburgringen. Ja ja man kan da kun sige at journalisten har gjort et godt stykke arbejde, han har kun skudt forbi med 387 km :lol:
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf altid6 » ons 16. jul 2008 08:29

Engang imellem er det lidt svært at finde rundt i de rekorder på ringen. En liste på en hjemmeside siger en ting og på den næste liste står der noget andet.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf altid6 » ons 16. jul 2008 08:40

Claus skrev:GT-R rekorden er officielt godkendt....Corvetten´s tid er taget med deres eget stopur - men uanset hvad så er det forbandet hurtigt af begge biler og begge sælges til halv pris af en 911 Turbo eller Ferrari og napper dem begge til frokost.

På dette link er GT-R kun nummer 3, efter Zonda og den rekord der er i klippet, men Zonda og C6 ZR1 er som du nævner målinger fortaget af fabrikanten selv og ikke af et bilmagasin. Tænker lidt på hvorfor de ikke prøver at sætte en officiel tid og ved Zonda står der endda semi wet, så mon ikke det kan gøres væsentlig hurtiger på en tør bane. http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Tilbage til Banekørsel