Hans Jørn MX5 projekt

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Indlægaf Hans Jørn Schmidt » tirs 23. mar 2010 14:48

one-niner skrev:Jeg har tit undret mig over den lygte, der sidder under kofangeren på NA'erne. Jeg går ud fra, at det er en tågebaglygte, men er jeg den eneste, der synes, at det ikke ser særligt elegant ud, når nu resten af bilen er så harmonisk? Er der ikke en anden løsning, evt. blot at fjerne den? Jeg synes virkelig, det springer i øjnene, når nu resten af bilen er så ufattelig smuk som Hans Jørns.

- Tom


Hej Tom,
Det tænkte jeg også på, men så har du et hul i kofangeren (så ny kofanger nødvendigt).
Mvh
Hans Jørn
Brugeravatar
Hans Jørn Schmidt
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: tors 27. aug 2009 20:58
Geografisk sted: Christiansfeld

Indlægaf Hans Jørn Schmidt » tirs 23. mar 2010 14:54

And skrev:Flot arbejde - Hans Jørn!

Et par små kommentarer

Vedr. opfriskning af læderet - har du så set denne guide som jeg så "ydmygt" tillader mig at henvise til: http://www.five-speed.dk/Guides/Renovationafsaeder.htm
Det virkede for mig og resultatet er stadig flot - en lille tur mere klarer de ting jeg ikke fik helt rettet i første forsøg. Det er forholdsvist let og kostede mig kun ca. 300 - 400 kr i materialer og jeg har stadig masser af læderrens og læderfedt tilbage endnu.

De klare baglygter er efter min mening totalt turn-off på en NA - det fungerer bare ikke, og slet ikke på en mørk bil. Har du set denne guide før - resultatet er rigtigt "frækt" og stilrent på en mørk bil. http://www.miata.net/hakuna/polished%20lenses.html
Det kræver lidt mere arbejde, men det er ingen sag for dig ud fra hvad du har udrettet indtil nu.

Hvide blink og reflekser har jeg selv og synes det ser rigtigt pænt ud til resten af bilen.

Fælge - tjaeh emnet har været oppe utallige gange, jeg ville også skifte dem. Dem du har er lidt for ordinære til sådant en gennemført flot bil.

Vi ses vel ude på vejene :D

Mvh.


Hej And,
Jeg har fulgt din vejledning med ROC's produkter, det eneste jeg mangler er den rigtige farve af Cathiel Recolour, ekspedienten jeg snakkede med sagde jeg skulle prøve at kontakte ROC direkte. Har du en farve kode til det du fik af dem?

Vedr. Baglygter, jeg kan godt følge jer og det går jeg også selv at tænker lidt på om det ville være pænt med klare lygter.
Mvh
Hans Jørn
Brugeravatar
Hans Jørn Schmidt
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: tors 27. aug 2009 20:58
Geografisk sted: Christiansfeld

Indlægaf And » tirs 23. mar 2010 15:02

Hans Jørn Schmidt skrev:Hej And,
Jeg har fulgt din vejledning med ROC's produkter, det eneste jeg mangler er den rigtige farve af Cathiel Recolour, ekspedienten jeg snakkede med sagde jeg skulle prøve at kontakte ROC direkte. Har du en farve kode til det du fik af dem?

Hej Hans Jørn

Jeg har ingen farvekode - min blev blandet "direkte" på læderet og der blev prøvet frem indtil den passede - det gik dog rimeligt hurtigt da de lavede et par små farveprøve og blandede så ud fra den der matchede læderet bedst.

Efter aftale har jeg gemt en lille smule af det jeg fik blandet sidst, for så kan de hurtigt blande en tilsvarende til mig. Jeg har dog INGEN anelse om denne farve stemmer overens med dine sæder som jo er fra en nyere model.

Derfor er min anbefaling at kontakte dem direkte og så aftale hvordan det kan gøres.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf hasse » fre 26. mar 2010 11:34

Hans Jørn:
Lygte i bagsmækken:
Ledningerne til lygten kan selvfølgelig monteres så lygten enten er en \"alm. lygte\" eller bremselys.

Hvad er den egentlig fra fabrikken?
ELLER
hvad er den hos dig?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » fre 26. mar 2010 11:37

(GIYF)
Det er vist bremse.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: lør 10. apr 2004 22:21
Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Hans Jørn Schmidt » fre 26. mar 2010 21:43

hasse skrev:Hans Jørn:
Lygte i bagsmækken:
Ledningerne til lygten kan selvfølgelig monteres så lygten enten er en "alm. lygte" eller bremselys.

Hvad er den egentlig fra fabrikken?
ELLER
hvad er den hos dig?


Hej Hasse,
Jeg tror ikke man må bruge den som alm. lygte, det skal være som bremselys er jeg næsten sikker på.
Mener helt bestemt det er bremselys fra fabrikken.
Brugeravatar
Hans Jørn Schmidt
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: tors 27. aug 2009 20:58
Geografisk sted: Christiansfeld

Indlægaf 10tilfarten » lør 27. mar 2010 08:56

Hej

Det er til bremselys. Har selv sådan sådan en bagklap og mener at have fået at vide det er fordi det er en miata-model,hvilket min er, og altså ikke en europæisk model af mx5'eren men om det kom senere skal være mig usagt.

Men flot bil du der har fået lavet

Mvh 10tilfarten.
10tilfarten
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: fre 4. dec 2009 09:19

Foregående

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron