Ken's MX5'er

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Indlægaf Ken » fre 23. jan 2009 17:03

Ja, jeg ved godt billedekvaliteten stinker...
Jeg har kigget lidt på bedre mobiler, men hver gang der er lidt overskud på kontoen, vejrer forbedringer på vogntøjet lidt tungere.
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Softtop » lør 24. jan 2009 11:34

Ken skrev:RETTELSE:
CAI med potensiale for vandindsprøjtning ( hvis vejret tillader det) :D

Softtop: du tænker på tærringer i cylindergangen?


Næh, mere på bukkede plejlstænger hvis der kommer en sjus indenfor!
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf Ken » man 21. jun 2010 20:04

Lidt opdate efter to års ejerskab:

Billede

Billede

Billede

Billede


Lidt af interiøret:


Billede

Billede

Lidt teknik:

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf one-niner » tirs 22. jun 2010 15:52

Sweeet!

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner
 
Indlæg: 654
Tilmeldt: tirs 4. aug 2009 15:17
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Bent » tirs 22. jun 2010 22:02

Har slangeklemmen en vigtig funktion??
Var det besværligt at skifte til 1,8. Tænker mest på ledningsnet.?
En bil har slet ikke godt af, at være så ren :lol:, den bliver mobbet på parkeringspladsen :cry:
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf And » tirs 22. jun 2010 22:18

Hvad er det du har beklædt bagagerummet med - her tænker jeg især på klappen?
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And
 
Indlæg: 990
Tilmeldt: man 3. mar 2008 09:30
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Ken » ons 23. jun 2010 14:11

Slangeklemmen var et midlertidigt forsøg på at styre tomgangshastigheden/drøvle tomgangsluften. I forbindelse med konverteringen blev IAV ventilen slagtet, da den nye motor ikke bruger samme tomgangsregulering. Efterfølgende har jeg genmonteret ventilen for at styre \"chookeren\".

Konverteringen er forholdsvist nemt. Jeg købte en \"swap kit\" hos FM, der hjælper med div beslag. Du genbruger 95% af det originale ledningsnet, og skal faktisk kun lave om til et par temp sensorer (medmindre du bruger de gamle) og til dyserne.
Det der voldte mig flest kvaler, var min grådighed efter effekt. Hvis du finder en lidt ældre 1,8 version, kan det originale chooker system genbruges, så skal man ikke opfinde et nyt. Desværre har den ældre motorversion mindre effekt. Og når man alligevel skal igang, kan man ligesågodt gå hele vejen.

Da jeg bor på en støvet grusvej, er bilen faktisk sjælden ren at se på... Der er det en fordel med et \"middelmådigt\" kamera :D

Bagagerummet er beklædt med \"hifi\" filt. På selve bagklappen lavede jeg en træplade og beklædte den med ovennævnte. Ret nemt, og giver et rigtigt godt indtryk, når man åbner klappen.
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Bent » lør 26. jun 2010 09:02

Hov glemte lige; iht. fart hvormeget gav det? Jooeee, den er da hurtigere, eller feeeeedt, det skulle jeg have gjort for længe siden
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent
 
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 21. jul 2007 08:28
Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Ken » søn 27. jun 2010 19:21

feeeeedt, det skulle jeg have gjort for længe siden!

Har ikke prøvet topfarten, men har fået bedre bundtræk.
Brugeravatar
Ken
 
Indlæg: 334
Tilmeldt: søn 3. aug 2008 11:10
Geografisk sted: Kongens Veksø

Foregående

Tilbage til Projekt og galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron