af altid6 » tors 16. jun 2011 16:02
Har fået skilt fronten ad, ved at fjerne remhjul og plastik trim. Når motoren køre, går der en 30 sekunder før olien begynder at flyde ud i en fin lille strøm. Det ser meget ud som om at olien kommer ud inde bagfra tandhjulet som sidder på krumtappen og som driver tandremmen. Hvis det er tilfældet, er der en god chance for at det er den olie pakning som sidder midt i oliepumpen og som omkranser krumtappen, der er bristet. Dog lidt underligt at den allerede er kaput efter 2000 km. Dog er det en pakning som man skal være meget forsigtig med når den installeres og er der sket noget med den der, kan det være grunden til bristen. Har læst om flere der har haft problemer med netop den pakning og det anbefales at den skiftes, når man skifter tandremmen. Har bestilt en sådanne ny pakning, så skifter den og ser om ikke det løser mit problem.
Det kan også være oliepumpen eller oliepumpe pakningen, håber det dog ikke, for så bliver det en større operation, med motoren ud af bilen.
Håber at det bare er den pakning, men surt at en trackday skulle gå tabt pga det.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper