K&N filtre og synsmanden

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

K&N filtre og synsmanden

Indlægaf Felix » tors 7. sep 2006 22:06

Jeg var i dag til syn med min elskede....ja altså NA'eren selvfølgelig :P

Nå men synsmanden var ikke synderlig glad for det K&N filter jeg har monteret og virkede i starten meget stejl og umedgørlig. Sidst jeg var til syn var der ellers ingen problemer overhovedet. Han sagde at de havde strammet op og ikke tilladte K&N filtre fordi de larmer mere... JA for h...... - det er jo derfor vi sætter dem i - for at høre den lækre lækre indsugningslyd når den tager omdrejninger for fuldt spjæld og vi deler den gerne med vore medtraffikanter :P
Som synet skred frem og han så hvilken pristine stand min sølvklump ellers var i, blødte han op og sagde han at han lige ville køre en tur og se hvor meget den larmede og gik efter turen til sidst med til at se igennem fingrene med det - Utroligt hvad sådan en lille grad af nærkontakt med en MX-5'er kan gøre 8)
Alt endte jo godt, men så var det jeg tænkte - Er der virkelig belæg for at man ifølge gældende regler ikke må eftermontere et sådant filter??? Godt nok giver de en lille ændring af indsugningsstøjen, men helt ærligt hvem f..... kan tage det ilde op med den smule den larmer mere?
Er vi virkeligt på vej mod fuldstændig ensretning hvor ingen må skille sig den mindste smule ud og alle skal køre som fabrikken i sin tid dikterede det...det er fan'me uhyggeligt du! :x
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf altid6 » fre 8. sep 2006 07:44

Ja vi er desværre på vej imod at vi alle skal tøffe rundt i en 1,1 børnecontainer med skydedøre. Kan de ikke ramme os på økonomien med deres høje afgifter og forsikringer, så gør de bare alt det sjove, man kan gøre ved bilen, ulovligt. Der har jo også være snak om at man ville gøre 4*4 som tourreg osv, ulovlige på guleplader, fordi der er for mange og de bruger for meget brændstof. Har det lidt sådan at man da selv skal have lov til at bestemme hvad man skal bruge sine penge til. Om det så rækker til at købe en kæmpe benzinsluger til 2 mil, eller en turbo, eller K&N filter til sin MX-5, så er det ens eget valg, bare bilen er sikker. Lyder måske ikke særlig miljøbevist, men man skal da have lov til noget legetøj, uden altid at skulle tænke på miljø og økonomi. Hvilket minder mig om en streamer jeg så, hvor der stod \"Jeg bruger den benzin du spare\" :wink: .
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Mikkel » fre 8. sep 2006 08:20

altid6 skrev:Hvilket minder mig om en streamer jeg så, hvor der stod "Jeg bruger den benzin du spare" :wink: .

Billede
NB-FL Sport
Brugeravatar
Mikkel

Indlægaf altid6 » fre 8. sep 2006 09:16

Hehe nemlig :wink: . Det var lige nøjagtig det billed jeg havde set her på siden.
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Tilbage til Diskussion