Jeg var i dag til syn med min elskede....ja altså NA'eren selvfølgelig
Nå men synsmanden var ikke synderlig glad for det K&N filter jeg har monteret og virkede i starten meget stejl og umedgørlig. Sidst jeg var til syn var der ellers ingen problemer overhovedet. Han sagde at de havde strammet op og ikke tilladte K&N filtre fordi de larmer mere... JA for h...... - det er jo derfor vi sætter dem i - for at høre den lækre lækre indsugningslyd når den tager omdrejninger for fuldt spjæld og vi deler den gerne med vore medtraffikanter
Som synet skred frem og han så hvilken pristine stand min sølvklump ellers var i, blødte han op og sagde han at han lige ville køre en tur og se hvor meget den larmede og gik efter turen til sidst med til at se igennem fingrene med det - Utroligt hvad sådan en lille grad af nærkontakt med en MX-5'er kan gøre
Alt endte jo godt, men så var det jeg tænkte - Er der virkelig belæg for at man ifølge gældende regler ikke må eftermontere et sådant filter??? Godt nok giver de en lille ændring af indsugningsstøjen, men helt ærligt hvem f..... kan tage det ilde op med den smule den larmer mere?
Er vi virkeligt på vej mod fuldstændig ensretning hvor ingen må skille sig den mindste smule ud og alle skal køre som fabrikken i sin tid dikterede det...det er fan'me uhyggeligt du!