Vask af MX5?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Vask af MX5?

Indlægaf MX5Sportive » søn 13. aug 2006 13:49

Har nogen erfaringer med at køre en MX5 i vaskehal - kan kalechen holde til varmen og børsterne - eller hvad er mest skånsomt for bilen?
Mazda MX5 1,8 Sport - den bedste MX5:)
MX5Sportive

Geografisk sted: Købehavn

Indlægaf Danny » søn 13. aug 2006 15:55

De fleste anbefaler at lade være og jeg gør det heller ikke selv. På den anden side er der også nogen der kører den i vaskehal ved jeg.

Jeg synes det er hyggligt at gå og nusse om bilen i en halv times tid på den måde, så kan man rigtig gå i detaljerne med det.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

hmm

Indlægaf Claus » søn 13. aug 2006 17:36

Helt klart vask den i hånden, der findes flere steder i kbh området, hvor du kan vaske den, såfremt du ikke selv har adgang til en vandslange.
Tror ikke at kluden har så godt af de stive børster der bliver banket ned i den...Varme, ikke noget problem for kluden.
Husk og behandle kluden efter vask, så den er dejlig blød og vandafvisende.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf MX5Sportive » søn 13. aug 2006 20:17

Super, hvad er de gode steder at vaske i kbh - og hvad er det godt at give kalechen?

Takker for rådet
Mazda MX5 1,8 Sport - den bedste MX5:)
MX5Sportive

Geografisk sted: Købehavn

Indlægaf the chicken » man 14. aug 2006 07:47

Man vasker ikke en rigtig bil i vaskehal...(!) :roll: :)

Det kan i øvrigt anbefales kun at bruge rent vand uden sæbe til kluden, så slipper du også for at smøre den ind så tit...

Jeg bruger enten berner cockpit-skum, eller sonax vinylrens, begge dele virker super!
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Danny » man 14. aug 2006 12:10

Men det vinylrens og silikoneprodukter der har været snak om her på five-speed virker vel ikke på stofkalecher gør de? Jeg har fået det indtryk at de kun gælder for vinylkalecher, så må i rette mig hvis jeg tager fejl.

Så inden du plejer din kaleche med noget af det nævnte så tag lige og kontrollér hvilken kaleche du har og evt. vent på en kommentar fra de som har erfaring med det.

Du skulle jo nødigt ødelægge noget på din bedste investering :wink:
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Re: Vask af MX5?

Indlægaf Wackey » man 14. aug 2006 16:41

MX5Sportive skrev:Har nogen erfaringer med at køre en MX5 i vaskehal - kan kalechen holde til varmen og børsterne - eller hvad er mest skånsomt for bilen?

Jeg smider nu min mx'er i vaske halen om vinteren for at få den spulet under bunden så der ikke samler sig så meget salt der.. der har ikke været nogle problemer i at kører den igennem en sølv vask.. det ser kun lidt dramatisk ud når blæseren kører hen over kalechen.. men hvis en bil ikke kan holde til at komme i vaskehal uden at gå i stykker. så tør jeg sku ikke kører i den.

Og en mxer kan satme holde til noget!!
Brugeravatar
Wackey

Geografisk sted: Horsens

Vask

Indlægaf zyli » lør 19. aug 2006 23:21

Talte med indehaver af bilplejefirma forleden, og citerer:
\"Alle vinylkalecher har godt af en vask i maskine en gang imellem - og gerne med voks!\"
Overraskende, nej egentlig ikke. Kalechen holder sig pænere og voksen gør den mere robust overfor vind og vejr.

Det understreges at denne plejeanvisning kun drejer sig om vinyl - altså ikke kalecher af stof. Har selv kørt kalechebiler i flere år og aldrig oplevet problemer med vask.
zyli

Geografisk sted: Silkeborg

Vaskeridser

Indlægaf Lurendrejer » søn 20. aug 2006 08:14

Vil osse lige tilføje, at alle de vaskeridser jeg ser på biler er cirkulære - så de stammer ihvertfald ikke fra en vaskehald, men en ganske normal børste :lol:
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Tilbage til Diskussion