Den kan i ikke slå.

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Den kan i ikke slå.

Indlægaf Danny » man 26. jun 2006 13:46

Lige en lille sjov erfaring jeg gjorde mig i forbindelse med en lang tur på autobahn i Tyskland i weekenden som jeg lige ville dele.

Efter at have kørt 548 km tankede jeg fuldt op og det krævede 32 liter 95 (som jeg hele tiden havde kørt på). Det vil altså sige at sportsvognen på den strækning kørte lidt over 17 km/l :o

Det overraskede mig noget, jeg plejer at ligge omkring de 14 km/l når jeg kører pænt. Men det er godt nok en lidt morfar-agtig rekord at have :D
Med mindre nogen af jer kan stikke den?
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf the chicken » man 26. jun 2006 14:58

Øv... min rekord er kun 14.8 ved blandet kørsel :(

12,5 ca er normalen..
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Sølvsten » man 26. jun 2006 17:03

Endnu mere ØV !! :(

Jeg har også lige været på ferie ned til Le Mans.

Min går desværre kun ca. 10 km pr. liter, så jeg har set en del tankstationer.
Brugeravatar
Sølvsten
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: tors 11. maj 2006 08:05
Geografisk sted: Roskilde

Ups

Indlægaf Claus » man 26. jun 2006 17:10

WAW, det er godt gået at den udnytter de dyre dråber så godt.

Jeg har været tæt på de 15 og normalen er ligger omkring 13,5.

Selv min vinterbil Corollaen, går ikke 17 på literen...
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus
 
Indlæg: 1669
Tilmeldt: ons 31. mar 2004 17:21
Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Danny » man 26. jun 2006 20:22

Det må være det at farten er konstant der gør det, for den var ellers høj nok med de 140 km/t som gennemsnit.

Indrømmet, jeg snyder også lidt :oops: . Jeg hælder PD5 i tanken.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf the chicken » tirs 27. jun 2006 09:18

Hvad dælen er PD5?? og man må ikke snyde :roll: :P
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken
 
Indlæg: 639
Tilmeldt: man 11. apr 2005 08:26
Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Danny » tirs 27. jun 2006 13:12

Det er et additiv en kammerat foreslog mig at prøve sidste år og det gjorde jeg så for at lukke munden på ham (jeg har ikke den store tiltro til den slags), men det endte med at jeg selv måtte lukke munden.

I store træk skal det forbedre din bezinøkonomi og dit co2-udslip. Jeg har testet begge dele, bla med en forureningstest ved et værskted før og efter brug i ca 1 måned med positivt resultat til følge.

Men det vil nok være nemmere at læse på producentens hjemmeside: www.pd5.dk

Det skulle også øge accelerationen, men det kan jeg nu ikke mærke. Jeg har dog fået en roligere motorgang synes jeg, men det er jo svært at måle. Det der gør at jeg køber det er, at jeg har regnet min besparelse pr måned ud til at være 500 kr (grundet at jeg kører så meget naturligvis).
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Piphest » tors 13. jul 2006 21:47

Danny skrev:Det må være det at farten er konstant der gør det, for den var ellers høj nok med de 140 km/t som gennemsnit.

Indrømmet, jeg snyder også lidt :oops: . Jeg hælder PD5 i tanken.


Nu har jeg ikke prøvet PD5, men jeg har lige forsøgt mig med Abcon Fuel System Cleaner, Manual Gearbox Treatment & DEXRON II (i gear og differentiale) og Engine Performance Treatment i motoren (alle produkterne er fra Lindemann).

Jeg har endnu ikke set nogen ændring i brændstof forbruget...

Er der andre der har haft erfaringer med Lindemann's ABCON produkter, er det noget der virker?
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Danny » søn 16. jul 2006 19:15

Hov forresten, jeg glemte helt at skrive at det naturligvis var med kalechen nede hele turen den dag i Tyskland :wink:. Tilgengæld var klaplygterne også nede.

Jeg har ikke hørt om dem du nævner, men det kan være du skal have kørt med det et stykke tid inden det begynder at vise sig? Men jeg ved det ikke.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: fre 29. apr 2005 13:25
Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Piphest » man 17. jul 2006 16:23

Danny skrev:Hov forresten, jeg glemte helt at skrive at det naturligvis var med kalechen nede hele turen den dag i Tyskland :wink:. Tilgengæld var klaplygterne også nede.

Jeg har ikke hørt om dem du nævner, men det kan være du skal have kørt med det et stykke tid inden det begynder at vise sig? Men jeg ved det ikke.

Jeg har brugt Abcon Fuel System Cleaner i 4 - 5 tanke benzin og har kørt med Manual Gearbox Treatment, DEXRON II og Engine Performance Treatment (som skulle give mindre friktion i gearkasse og differentiale) over 1.000 km.

Nu har jeg lige tanket igen, hvor jeg havde kørt 10,1 km/l - det må siges ikke at være en exceptionelt god benzinøkonomi... :evil:

Så ind til nu synes jeg i hvert fald ikke at jeg har fået vildt go' valuta for de godt 1100,- jeg brugte på ABCON produkter... :(

Måske jeg skulle prøve PD5, så jeg kan få de godt 1100,- tilbage i lommen igen... ;)
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Softtop » man 17. jul 2006 17:06

Piphest aka JCK!

Angående OGP savner jeg svarmail fra dig -
har du ikke modtaget min mail?

(nej, det er ikke et eller andet kæresteri...) :wink:
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop
 
Indlæg: 485
Tilmeldt: man 29. mar 2004 16:56

Indlægaf Piphest » man 17. jul 2006 21:53

Softtop skrev:Piphest aka JCK!

Angående OGP savner jeg svarmail fra dig -
har du ikke modtaget min mail?

(nej, det er ikke et eller andet kæresteri...) :wink:


Hey hov, det er da rigtigt... Sorry!

Jeanette og Jeg tar' en tur til Schweiz omkring det tidspunkt, så jeg tror ikke vi kan få det til at passe ind i programmet...
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: man 14. jun 2004 13:04
Geografisk sted: Vejle


Tilbage til Diskussion

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron