Hej
Har lige skiftet skiver og klodser foran - I monteringsvejledningen står der at det anbefales at man undgår kraftige opbremsninger mens de køres til. Tænker det er for at undgår at ujævn opvarmning af skiven får dem til at slå sig. For ikke så lang tid siden skiftede jeg skive og klodser bagpå og der var anbefalningen at man kørte dem ind ved at lave gentagne moderate nedbremsninger - uden at standse (sikkert for at undgå lokal nedkølning af skiven hvor den standser med klodserne. Det fulgte jeg ved at aktivere håndbremsen under kørsel i tre omgange og selvom det røg lidt fra bremserne fungerede det fint og der blev etableret et godt bid over hele bremsefladen på skiven - I min erfaring kan det godt tage nogle uger på den anden måde hvor man bremser forsigtigt - Men er lidt i tvivl om det er det rigtige at gøre når der tilrådes forsigtig indkørsel - Er der nogen der har erfaringen med den bedste måde og om der er forskel på klodser så nogen skal have det på den ene og nogen andre på en anden måde?